Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.04.2013 21:30 - СЪВРЕМЕННИЯТ БЪЛГАРИН И ИНТЕЛЕКТУАЛЕЦ-ОПИТ ЗА МАЛЪК РАЗКАЗ
Автор: leonleonovpom Категория: История   
Прочетен: 5913 Коментари: 12 Гласове:
12

Последна промяна: 18.04.2013 21:36

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Обект на коментари тук е защо един инженер се занимава с история. Действително, въпреки че в химията съм постигнал всичко, което съм си поставил за цел, въпреки, че историята ми е първата и доживотна любов, знам че силата ми е в писането.
Учителка по литература ми беше Станка Чолакова-най-добрата, която съм имал. Майката на известната журналистка Надя Чолакова. Имахме тема за домашна-Героите от " Илиада" Написах два листа голям формат за около час. Взе ни работите. Разтвори тетрадката, видя какво съм написал като обем и го оцени като несериозно отношение. Следващия час влезе само с моята тетрадка. Знаех си присъдата и се свих на чина. Извини се, че е прегледала само моята работа и тръгна към чина. Подаде ми я с думите ,че е възхитена. Това е най стойностната ми шестица. Скоро след това замина за София, беше бременна с Надя
Исках да уча дипломация, но навреме ме разубедиха, въпреки медала от завършване на гимназията, че не е за мен, а за богоизбрани.Така станах химик.
Съвременният българин от последните поне 30 години се различава и то съществено от предшественика си. Израснах в  Родопското градче Пещера. Баба ми и дядо ми, като излизаха ,заключваха входната врата. Ключът слагаха под черджето. Така правеха и във всички останали къщи. Просто навик.Всеки знаеше къде е ключът, но имаше сигурност, че няма да се намери някой да влезе, да обира. Така ли е сега? Бронирани врати с множество ключалки, метални решетки,кучета като магарета в стаята, уж домашни любимци, но подслонени с явната цел да пазят и предупреждават!
И на това се казва демокрация. Със спомените си от детството, сравнени с настоящето, ако трябва да дам определение за демокрация, в никакъв случай не бих казал, че тя е в настоящето. По-скоро става дума за някаква обсада, по-продължителна от Ленинградската.Измени  се и българинът. От доверчив, отзивчив, добронамерен, стана обратното. Спомням си дядо ми как тежко преживяваше, когато хванеше някой да посяга на чуждото. С дни не можеше да се успокои, беше несъвместимо с него. Сега това е едва ли не повод за гордост. Честен ли си, следователно си глупав, не чакай поощрение
Още по обезличен е интелектуалецът. Синът ми кандидатстваше за работа. Неуспешно, въпреки, че трудно можех да си представя човек,който по-добре да се справя от него в специалността си, езикът и компютрите заедно. Помислих, че подобно на мен е влязъл в спор. Познавах председателят на комисията, попитах това ли е причината, защото според мен друга не би трябвало да има. Оказа се, че има. Бил независим, щял да работи, без да изтъква и словослави началника си. В първия момент се втрещих, но сравнително бързо дадох определение - Ясно, разбрах, трябва ви роб. Той не е . Оценили сте правилно
Такъв е съвременният специалист в България за съжаление, колкото и да я обичам и по наследство , и по възпитание.Смачкан , унизен, без инициатива, чакащ директиви и хвалещ началника. Не защото много го обича или пък заслужава , а за да оцелее. А за да не бъде такъв се иска възпитание или ген, а и двете заедно. Но за съжаление ,ще плаща и то жестоко
Това е събирателен образ, разбира се. Не означава ,че преди такива нагаждачи не са били ценени повече или пък, че са липсвали. Просто сега санитарният минимум е надхвърлен многократно. 
Жалко, много жалко!



Гласувай:
12



1. анонимен - Родопски герои
18.04.2013 21:57
Това може да го напише само човек с дълбоко чувство, дълбоки корени и дълбока болка! ... като погледнах написаното... отидох на последните изречения... но, се върнах и прочетох цялото.
И аз, като Вас, след като завърших Технически университет, а предприятия, заводи, фабрики бяха ликвидирани... открих, че имам и други интереси като история, фолклор, поезия, музика... И, колкото и смешно да звучи: ВМЕИ-то е голяма школа! - Казвали са ми го и когато работех като брокер на недвижими имоти....
Но! Има една приказка: Докато човек е жив, има шанс и късмет!
цитирай
2. leonleonovpom - Благодаря ви за добрите думи! Така ...
18.04.2013 23:28
Благодаря ви за добрите думи! Така е ,надеждата умира последна!
цитирай
3. voulgaros - СИНЪТ ВИ СТЕФАН, НАПИСА КНИГА. . ...
19.04.2013 00:44
СИНЪТ ВИ СТЕФАН, НАПИСА КНИГА..КАКВО СТАНА ПОСЛЕ ??
СПРЯ БЛОГА И Т.Н. ...
цитирай
4. syrmaepon - За съжаление написаното е вярно. ...
19.04.2013 07:41
За съжаление написаното е вярно.Днес най-добре е да работиш само за себе си ,да си независим,може би това е бъдещето.
цитирай
5. leonleonovpom - За Symaepon
19.04.2013 14:23
Благодаря ви, че оценяте написаното като реалистично. Новият модел убива задружността и жизнеността на българина, за съжаление, а и много други неща.
цитирай
6. leonleonovpom - За Вулгарос
19.04.2013 14:27
Ами той си работи по неговите проблеми, независим е, като привърши, ще ме информира. Сега има повече време за работата си, като не участва в блога. Решението беше негово
цитирай
7. merlin68 - Така е, за съжаление е така. Алчн...
19.04.2013 18:26
Така е, за съжаление е така. Алчността е в основата на всичките ни проблеми, тя убива живота.
цитирай
8. leonleonovpom - Благодаря Мерлин! Но струва ми ...
19.04.2013 21:25
Благодаря Мерлин!
Но струва ми се, че цената на лъжливата промяна, беше унищожаването на най-ценното качество на българина-благородството. Като нежно цвете, то също увяхна, задушено и от плевелите, които избуяха за негова сметка
цитирай
9. get - - Едната част от рода ми е от село в ...
19.04.2013 22:41
- Едната част от рода ми е от село в айтоският балкан(българи - преселници от сливенски балкан, но мога да ги нарека тракийци).
- В това село, къщите (в детството ми) не се заключваха !
- Другоселец-пътник не се оставяш да замръкне и да спи на улицата !
- Кога се строеше нова къща - се събираха "акрани"(другари и съседи) и кой как може де с труд, де със съвет помагаха на стопанина !

- Това бе БЪЛГАРСКОТО село преди да бъде унищожено, като бит и дух от "Теке"исетата" ! - защото след това, нашенеца започна да хитрува, стана егоист и затворен в себе си човек !

- Трудът на СТОПАНИНА го облагородява - но кога стане(го обърнат) на роб-крепостен - това го затваря и прави от него чоловеко-подобно с кучешки манталитет ! ... Заглеждали ли сте очите на уличен помияр, който се усуква за да му подхвърлите храна ?
- Много от людете, които срещам по улицата - в очите им виждам подобен поглед !

- Боли ме, пишейки настоящото ! - защото страдам за тези мои събратя, които са ги обърнали до положението на улични псета (не в материален - а в духовен план ?) !!
цитирай
10. leonleonovpom - Така е Гет, но тази ситуация е гор...
20.04.2013 19:55
Така е Гет, но тази ситуация е гордост за назначените и произведени капиталисти. Така трупат самочувствие, че са преуспели. Но не си дават сметка, че тяхното си стои.
И аз имам грешка. Ако поддържах, че тюрките са българи с фантазии от "древни" автори, които всъщност са от 9-ти, 10- ти век ,като Прокопий Кесаврийски или Исаврийски /става дума за древността му в случая/ , без значение и че респективно българите са тюрки, постингът ми щеше да е сред най-популярните
А ми се правят намеци, кой бил професионалист и кой не. Драги оценители, на пръстите на едната ми ръка се броят тези, които неумишлено могат да сбъркат качествата ми, за по - ясно и те са много-пръстите, за тези които могатда дадат по-точна оценка от мен в това направление. Не се измъчвайте
цитирай
11. zaw12929 - споделям вашетомнение за промените
01.05.2013 23:11
Най с претенции са хора, надменни, мързеливи- но... с връзки- правят услиги на управляващи и получават бонуси
Аз и съпругът ми за радост сме родени в семейства, които са ни учили и на труд и на образование. Той- можеше да ремонтира и телевизор и каруца... У нас способните ги унижават и... унищожават...
През 1947 от баща ми национализират вършачка, 2 трактора, работилница, но златните му ръце и ум не могат, но той загина от тормоз
Бащата на съпруга ми е пратен в затвора за 8 години
Бащата на съпруга ми също почина- работил в мините, като затворник. Ние не сме роми, а българи.
Като студентка нямах палто за зимата. Работех в студентския стол за храната...
Когато баща ми почина- започнах работа. Омъжих се и записах 4 курс- тогава инженерство се завършваше за 6 години.
Когато се омъжих- . имахме само по едни дрехи на гърба си и успяхме да си купим апартамент в Русе. Купихме си двор в близкото село и семейството ни за времето от 1977- 2000 г сами си построихме къщата в която сега аз живея. влез в сайта cerwenawodaspasenieto.com и там е сложена фотографията на дома ни. Всичко от основите до комина е направено от него и децата ми.
Искам да помагам на сънародниците си да бъдат здрави. В Интернет и в селото ги съветвам по всякакви въпроси. Винаги се учудвам, как толкова елементарни неща не ги знаят. Аз имам търпение да им поясня много пъти, едно и също, а виждам, че им е трудно да го научат
Най ми тежи безбожието- ние живеем уж в капитализма по комунистически...
Хората потъват в невежество, от екрана политика, скандали- няма образователни програми. Песимист съм, че скоро ще има напредък.... всеки се е затворил в себе си. Сега нещо по ведро:
Споделих, че имам 2 сина и 2 внука и свекърва ми имаше 2 сина
Затова ми е направило впечатление, че
"Може" и "не може" са братя!
И това ми изглежда и нормално, интересно и необходимо за да се развива светът- така те спорят и развиват идеите си...
Със синовете и внуците поддържаме ежедневна връзка и те идват на село, за да обработват двора
( 1 декар двор, с малка оранжерия и 1 декар градина - на полето с овощни дървета) Сега двамата имат работа, но и задължения имаме студент и гимназист
ОЧАКВАХМЕ ПРОМЕНИ- КЪМ ПО ДОБРО ВЪВ ВСИЧКО, А ТО ... И ВАЖНОТО Е ДЕЦАТА НИ ДА ЖИВЕЯТ ЧЕСТНО , СПРАВЕДЛИВО... ДА ПРАВЯТ КАКВОТО ТРЯБВА... А ТО ДА СТАВА... КАКВОТО КАЗВАТ УПРАВНИЦИТЕ И... НИЕ ГИ ИЗБИРАМЕ
цитирай
12. leonleonovpom - Съгласен съм и ви поздравявам! Но ...
02.05.2013 13:02
Съгласен съм и ви поздравявам!
Но всичко в тази държава е сбъркано в полза на негодниците. и тарикатите. Те, тарикатите са начело и естествено правят правила и закони в тяхна полза. Имат интересното качество да се обединяват срещу кадърното и да се справят с него заедно. Иначе свестните у нас освен , че считат за луди, плащат и сметките
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom
Категория: История
Прочетен: 1016796
Постинги: 84
Коментари: 2355
Гласове: 7087
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031