Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.12.2013 21:56 - Италианската ни връзка в историята
Автор: leonleonovpom Категория: История   
Прочетен: 24955 Коментари: 41 Гласове:
25

Последна промяна: 19.12.2013 22:02

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
   Умишлено забавих този материал. Не исках да прибързвам, добре беше нещата да отлежат и тогава да се направи равносметката
    При първото ми посещение в Италия изпитах странното чувство , че не съм в чужбина. Не съм тип турист, ходя изключително с познавателна цел. 
   Първото ,което ме впечатли беше близкият ни  манталитет. Дори простряните по балконите дрехи, които другаде, на запад от нас трудно се откриват
    И многото близки или еднакви думи в езиците ни.Върнах се назад , в латинския и изненадата беше пълна
   Сериозен повод за размисъл! Чуждици, има ги във всеки език. Но в такова количество-хиляди май е прекалено
 Имаме в езика и много френски думи, дори повече от латино-италианските.Но позоваването на тях ми се струва некоректно, френският не може да даде проба с висока чистота Защото е производен на латинския и е по-късен език,  и най  -вече за това, че е международен  три века - от Луи 13 - ти насам. Така ,че множеството думи с френски произход основателно могат да се квалифицират като чуждици и то късни
Латинският, също в медицината и фармацията най-вече, в естествените науки се е наложил като международен. Затова считам, че  думите в тях не трябва да се включват в изследването.
И изведнаж изненадващо се появи статията , че българите са италианци-във вестник " Телеграф"-08 10 т. г.стр.9. Този извод е резултат от генетични изследвания на екип на академик Ангел Гълъбов
   Изненадваща е статията, не резултатът. Защото като индоевропейски народ можем да имаме и то много общо с италианците, изключено е да сме тюрки или монголи около които гравитира произходът ни според конвенционалната история
   От множеството латино- италиански думи има някои наистина фрапиращи
Например глаголът съм. В черковно славянския е даже сум, стопроцентово покритие на основната форма с латинския
   Какво, прабългарите са били такива диваци, че са нямали един от двата основни/ или както е при нас спомагателни/ глаголи и са се надявали на милостинята , а сега тук е голямата друга загадка-чия, да им се подаде този глагол
  Има и една друга серия думи в животновъдството-кобила , муле, овца, агне,  паша.... Странно, прабългарите са конен народ и особено за първите две да нямат наложена дума в славянобългарския език.....
Впрочем само Паисий говори за него. Официално прабългарите са приели славянския, сиреч отказали са се от собствения език. Тук работата издиша и то много силно
   Има и много други думи в ежедневна употреба като роза, луна, събота, каруца, ряпа , олио....Има и някои свръх интересни думи, като глагола паля например.Съответства на паля-слама, оттам сламено човече. Кибритът в древността е неизвестен, огънят не може да се запали без слама. Връзката е очевидна
Белло, с ударение на първата сричка е водя война. Абсолютно близко е думата до беля, каква по-голяма беля от това да водиш война?Белла е хубава, бяла на нашия език има същият смисъл
   Официалната история твърди, че славяни и прабългари формират народа ни. Момент, с такова наследство от латински думи, това е невъзножно, трябва участие на траки
   За да се образува хомогенен народ от тях, трябва да се приложи правилото, че подобно се разтваря в подобно - например спирт във вода.
Примери за обратното много-не се създаде от българи и турци общ народ, от австрийци и унгарци, няма го и съветският народ........
Това вълнува и акад. Державин и той стига до извода, че славяни и прабългари имат близък език. Такъв трябва да е и езикът на траките
Понятието траки е въведено от гърците, то е сборно и с него те наричат племената на север от техните земи. То в никакъв случай не е добре дефинирано от към населявана от тях територия.
   Освен това Херодот пише, че те често сменят имената си- например гети-даки и т.н. Учудващо ли е тогава появяването на българи?!
 Все пак да се припомни, че траките в родствено отношение са близки с етруските, които са в основата на населението на Рим. Следователно може да се очаква близост в езиците им
Не е необходимо траките да научават изброените по-горе думи от римляните и особено глагол, без който езикът нормално не може да съществува
Тези думи явно циркулират и в двата езика....
В статията за изследванията на екипа на акад. Гълъбов връзката ни с италианците се гради на Алцековите българи. Тя не е за пренебрегване, но има и една друга, по-дебела и много по-стара:   траки - етруски



Гласувай:
26



1. leonleonovpom - Ще приложа част от коментар в друг ...
19.12.2013 23:22
Ще приложа част от коментар в друг постинг, дори и с риск да бъда обвинен в мегаломания
Стара България е наистина велика
Само ние сме запазили името й, но от нея водят началото си Украйна/ Малорус/ , Русия, Белорус, Хърватия-те се определят като Кубратови българи.... дори Унгария
Това става в ранното Средновековие
цитирай
2. leonleonovpom - Вулгарос, благодаря ти за минус...
19.12.2013 23:30
Вулгарос, благодаря ти за минусовия подарък, може би коледен.
Бях ти приготвил в замяна трънен венец, но някой го хареса и задигна. Да си го носи със здраве. Ако съжаляваш, ще ти направя друг
Сега, колкото и да беше лаконичен и гаден коментарът ти , щях да го запазя като скъп спомен, но е неаргументиран
Все едно да кажеш, че съм крадец и убиец.
Не си ми син ,да преглътна, но без аргументи, ще си имаш неприятности и то големи
За това ,не се сърди, напиши нещо аргументирано, за да мога и аз да отговоря, както си знам в такива случаи
Весели празници!
цитирай
3. freeoldmen - Най- после го отряза този хомункулус- Вулгарос !
19.12.2013 23:52
Да, беше полезен идиот, но гнусотията беше в пъти повече...
Поздрави!
цитирай
4. leonleonovpom - Здравей, Димитър!
20.12.2013 00:31
Българите са цървули това проповядва Аристотелис, а Вулгарос приглася
Към Аристотелис Ботев носещ фамилията на един не само български гений, а и световен, човек е редно да изпитва само искрено съжаление за недоразумението
Та отскокът им е съизмерим със световния рекорд, когато мярнат и намек само, че българите не са в никакъв случай цървули
цитирай
5. kasnaprolet9999 - Всичко, което е в подкрепа на тез...
20.12.2013 12:58
Всичко, което е в подкрепа на тезата, че билгарите са в основата на създаването на Италия винаги ми е било безкрайно интересно. Още когато четох книгата Енеида заподозрях билгарска-късносле четох някъде че и Ахил е бил от тракийско племе, близко по родство с прабългарите. Поздрави!!
цитирай
6. leonleonovpom - Здравей, Невена!
20.12.2013 13:40
Така е, това за Ахил е вярно, колкото и да са спорни Омировите произведения.
Все пак, написаното в тях се базира на фолклора, така че не може съвсем да се загърби....
цитирай
7. bezistena - Латино-римската цивилизации са Трако-Български!
20.12.2013 17:36
Приятелю,не е верно емоционалното ти прибързано заключение и обобщение за ИТАЛИАНСКА ВРЪЗКА В ИСТОРИЯТА НИ и по-долния извод,че БЪЛГАРИТЕ СА ИТАЛИАНЦИ!
Дълбоко грешиш и се заблуждаваш!
Отдаваме заблудата ти на плахата ти изследователска скромност и въздържаност,повлияни от официалната досегашна фалшифицирана Българска и съответно световна история,които не ти позволяват да смениш словореда и поставиш нещата на правилните йм места.
Не БЪЛГАРИТЕ СА ИТАЛИАНЦИ,а ИТАЛИАНЦИТЕ СА БЪЛГАРИ!
Но за да бъдем най-точни:правилната историческа дефиниция,която скоро ще стане епохален научен постулат,е ИТАЛИАНЦИТЕ СА ТРАКИ,ЗАСЕЛЕНИ НА АПЕНИНИТЕ ОТ ДУХОВНИТЕ СИ ВОДАЧИ-БЪЛГАРИТЕ,И ОРГАНИЗИРАНИ И ЦИВИЛИЗОВАНИ ОТ ТЯХ!
Тази истина е скрита с постоянния геноцид и тотална цензура върху заселените на полуострова Траки ,носещи в жреческата си етнонимна зашифровка ЕТРУСКИ сакралната информация,че те са Тракийски племена на българският Бог Исус:
ЕТРУСКИ=Трака Иса=Тракиеца Исус!
ЕТРУСКИ=Траки на Иса=Тракийци на Исус!
Затова и обобщаващата дефиниция ЛАТИНИ е елементарна зашифровка на свещения Божи Български династичен род ДУЛО,основал поредното европейско поселение:
ЛАТИНИ=ДУЛО
ИТАЛИЯ=ЛАТИНИ=ДУЛО
Всички фундаментални понятия на латинския и италианския езици са съставени чрез Свещеният шифър и матрица,за които ви просвещаваме в ТАЙНАТА НА СВЕЩЕНИЯТ БЪЛГАРСКИ ЕЗИК-част1и2 в
http://bezistena.blog.bg/history/2013/05/24/tainata-na-sveshteniiat-bylgarski-ezik-chast-1.1113546
http://bezistena.blog.bg/history/2013/05/26/tainata-na-sveshteniia-bylgarski-ezik-chast-2.1114061,
и чрез този шифър сега възстановявяме фалшифицираната Българска,Италианската и цялата световна история,за да докажем,че не в Българската история има италианска връзка,а в италианската история има Трако-Българска връзка,която в проценти се измерва с числото 100!
Което означава,че не в Българския език има хиляди латински думи,а латинският,съответно италианският езици,са изградени изцяло върху Българския език чрез Свещения шифър и код!
цитирай
8. bezistena - Латиницата е секретна Жреческа Българска писменост!
20.12.2013 18:36
Латиницата е секретна жреческа Българска писменост,съставена изцяло чрез Свещеният шифър и матрица на Българския език,и в която писменост са имплантирани всички имена,параметри и характеристики на Българските Богове и истинската Обетована Земя и Рай-България на Балканите!
Посветените Българи правят латиницата фундаментална академична административна писменост,чрез която във всички човешки науки се имплантират Божиите Български параметри.
Което и понятие да вземете от латинската терминология от всички науки-на първо место медицината,правото и другите хуманитарни и естествени науки-семантичната му разшифровка има смисъл и логическо разумно и научно издържано обяснение единствено чрез Свещената Божествена Българска МАТРИЦА!
МАТРИЦА=Матера и Иса=Диана Мария и Иса-Исус и Мария-Българските Богове!
Не говорим за латински език при съставянето на латиницата,защото такъв език въобще не е съществувал!Всички народи,ползвали латиницата от началото на новата ера,са говорели ЧИСТ БЪЛГАРСКИ ЕЗИК,ЕДНАКЪВ СЪС СЪВРЕМЕННИЯ БЪЛГАРСКИ ЕЗИК,а латинската писменост се е ползвала само от Жреческото йм Българско съсловие,което е засекретявало сакралната информация за съответното племе и най-вече за Българската жреческа общност и Боговете,на тази писменост.
Българският единен език се е говорил масово на територията на цяла Европа и Евразия на държавническо и народно ниво до 14-15 век сл.Хр.след което след падането на България под турско робство и прекратяване на съществуването на сакралната МЕТРОПОЛИЯ(Богиня Мария Дуло)и прекъсване на връзките с Първосвещения център,по насилствен и геноциден път народите са обезпаметени от заговорниците срещу Българите,като първата стъпка на обезпаметяването е пълната и тотална забрана за употреба на БГ езика!Най-прясно свидетелство за този процес е румънския език,а всички т.нар.СЛАВЯНСКИ ЕЗИЦИ-македонски,руски,украински,полски,чешки,словенски... са свидетелства за издръжливостта на тия тракийски племена да съхранят Свещения Божи Български език!
цитирай
9. leonleonovpom - Благодаря адаш, за включването и за ...
20.12.2013 19:26
Благодаря адаш, за включването и за коментарите!
Прав си, пропускът е мой, но използвам заглавието на статията, а то е, че българите са италианци. Впрочем погледнато математически, когато а е равно на в , то и обратното е вярно
Впрочем, ако се върнем на трудовете на Омир и по специално наблегнем на Еней и Анхиз, никъде не е указано , че те са гърци
Целият гръцки елит се е обединил срещу троянците, даже и Ахил след дълги колебания, което е много показателно!
Колкото и да са спорни произведенията на Омир, нали наследниците на Еней основават Рим
Поздрави!
цитирай
10. bezistena - Целият свят е и ще бъде на Българските Богове и на Българите!
20.12.2013 19:48
Разшифровката на фундаментални базисни понятия,имена и термини в световен аспект,ни указват свещеният имплант на Българския език във всички езици,култури и цивилизации:
ФУНДАМЕНТ=Богиня Диана Мат
БАЗИС=Бог Исуз
ОСНОВА=Иса Бог
ГРУНД=Драг=Тракия
ФУНДАМЕНТАЛНИ ТЕРМИНИ=Богиня Диана Мат Мария Дуло
БАЗИСНИ ТЕРМИНИ=Бог Исуз и Матара
ЧУЖДИ ЕЗИЦИ=ЕЗИЦИ на Ежуш и Диана
МЕЖДУНАРОДЕН ЕДИНЕН ЕЗИК=ЕДИНЕН ЕЗИК на Ежуа и Диана Матара
СВЕШТЕН ЕЗИК=ЕЗИК на Исуш и Богиня Диана
ЕДИНЕН ЕЗИК=ЕЗИК на Диана
ТАЕН ЕЗИК=ЕЗИК на Диана
ОФИТСИАЛЕН ЕЗИК=ЕЗИК на Бог Иса Дуло
ДЪРЖАВЕН ЕЗИК=ЕЗИК на Богиня Жар Диана=ЕЗИК на Ежуа Барда(Жреца)
НАРОДЕН ЕЗИК=Иза Трака
ПИСМЕНОСТ=Исус и Богиня Мат=Исус и Богиня Диана Ма(Мама)
Официалната формулировка на ПИСМЕНОСТ гласи:
„Писмеността е система от знаци, предназначена за представянето на езици в писмена форма“
Езотеричната разшифровка на ПИСМЕНОСТ ни указва,че
всяка писменост е система от знаци,съставени върху свещената Матрица на Божиитете имена в Българския език,и които служат за представяне(за засекретяване)на всички езици на сакрална информация за Българските Богове и Българите!
Всяка информация в писмена форма на всички езици касае на първо и най-висше сакрално ниво Исус и Мария Магдалена и Техния Свещен потомствен Български народ!
ПИСМЕНА ФОРМА=Бог Иса и Богиня Мама Мария
ФОРМА НА ПИСМЕНОСТ=Богиня Диана Мария и Бог Исус
ОМИР=МАРИЯ,МАГДАЛЕНА!
ИЛИАДА=ДУЛО-летопис за биещите се помежду си династи от БГ рода ДУЛО
ЕНЕИДА=Диана-информация от Мария Магдалена
Та прав си,АДАШ(Диана и Ешуа),че в Италия не се чувстваш да си в чужбина-защото всичко е наша,Бъългарска кръв и цивилизационен имплант!
ЧУЖБИНА=ТШУЖБИНА=Ежуш и Богиня Диана
И още нещо,АДАШ:като знаеш тази сътворенческо-цивилизаторска тайна за Българските Богове и Техния Български народ,че те са навсякъде,тогава не само в Италия,но и по целия свят няма да се чувстваш в чужбина,защото целия Свят е Техен и наш,Български!
И скоро всички народи ще искат неистово да си възстановят Българската принадлежност!
цитирай
11. leonleonovpom - Благодаря адаш. Не се занимавам с ...
20.12.2013 20:52
Благодаря адаш.
Не се занимавам с генетика и не знам методите и, но косвено, чрез езика ми стана ясно, че има близост между нас и италианците.
Затова не се изненадах от резултатите, който аз с методите на генетиката никога не бих могъл да получа, защото съм некомпетентен
Ясно е и друго, че сме малка част от голям, велик народ, единствени запазили името му. Че към този народ-стар и велик принадлежат и много други ,с други имена сега
Няма да ги посочвам, те се знаят
цитирай
12. bezistena - ДИШАЙ,ДИШАЙ!ДИАНА И ЕШУА,ДИАНА И ЕШУА!
20.12.2013 21:14
И още няколко разшифровки на засекретени послания в твоя материал,Адаш:
ЗАСЕКРЕТЕНИ ПОСЛАНИЯ=ПОСЛАНИЯ от Исуз Трака
РАВНОСМЕТКА=Иса и Бокиня Диана Мария-всички ще направят отчет на деянията си пред Тях!
И всички чувства,които си изпитал в Италия,както и навсякъде,са ни изградени и внушавани пак от Тях и чрез Тях са описани:
ЧУВСТВА=Бог Исуш и Богиня Диана
ВНУШЕНИЕ=Бог Ешуа
ИЗГРАДЕНИ СА от=от Исуз Трака
БЛИЗЪК=Иза Балк
СКЪП=Бок Иса
ПОЗНАТ=Бог Иза и Диана
СКЪПИ И ПОЗНАТИ=Бог Исуз и Богиня Диана
БЛИЗЪК МАНТАЛИТЕТ=Балка Иза и Диана Мат Дуло
БЛИЗКИ ДУМИ=Балка Иза и Диана Мама
ПОЗНАТИ ДУМИ=Иза и Богиня Диана Мат
ЕДНАКВИ ЕЗИЦИ=ЕЗИЦИ на Бокиня Диана
ВЪРНАХ СЕ НАЗАД КЪМ=КЪМ Бърха Исуз и Диана
БЕШЕ ПЪЛНА ИЗНЕНАДА=Бог Изуш Ел и Богиня Диана
ФРЕНСКИ ДУМИ=Иса и Бокиня Диана Мария
СЕРИЯ ДУМИ от=от Иса и Мадара
МЕДИТСИНА=Иса и Диана Мат
ФАРМАТСИЯ=Иса и Богиня Диана Мария
ОСНОВНА ФОРМА=Иса Бог и Богиня Мария
СОБСТВЕН ЕЗИК=ЕЗИК на Бог Исус и Богиня Диана
ДИША чрез=чрез Диана и Ешуа
ВДИШВА=Богиня Диана и Ешуа Бог
ИЗДИШВА=Богиня Диана и Бог Изуш
ВСЕКИ ДИША САМО ЧРЕЗ=САМО ЧРЕЗ Бокиня Диана и Исуш!!!

Всеки акт и такт на дишане Те го управляват и ти казват:
ДИШАЙ!ДИШАЙ!
Диана и Ешуа!Диана и Ешуа!
Мария и Исус!Мария и Исус!
ДИШАЙ И ЖИВЕЙ чрез=чрез Богиня Диана и Ежуш!

СВРЪХ ИНТЕРЕСНИ ДУМИ=Исус Бърха и Диана Матара
ОЧЕВИДНА ВРЪЗКА с=с Богиня Диана и Изуш Барка
АБСОЛЮТНО БЛИЗКО Е ДУМАТА ДО=ДО Бог Исуз Дуло и Диана Мат
СМЕНЯТ СИ ИМЕНАТА =Тати Исус и Ма.Ма.=Отец Исус и Мариа Магдалена=Дете на Исус и Мария Магдалена-потомците на Исус и Мария,живеещи в конспирация,както и прекрасните Български певци от Италия,принудени да пеят в шифър за Мария Магдалена в култовата МАМА МАМА МАРИЯ http://www.youtube.com/watch?v=OyCuZ-ldp-k и когато ги питат какво значи името на песента,дигат рамене и намигат!
В същия таен код пее и Тяхната потомка ЖАНА ФРИСКЕ(Исуж Бърка) в песента МАМА МАРИЯ
http://www.youtube.com/watch?v=A_ToRsKHIzU ,както и децата от
http://www.youtube.com/watch?v=Hg4HjeGxMmE
ВИЖТЕ ГИ
цитирай
13. get - - Приятелю, когато историците установяват релациите МЕЖДУ ... ?
20.12.2013 22:57
... българското, Боян(топоним Бояна), подобен на Bojano в Италия, също Померанското Bojano, също и-и-и ?
- Ще разберем, какво иска да ни каже древният стихоплетец с ... ?
"Вещий Боян,
Если песнь кому сотворить хотел,
Растекался мыслию по древу,
Серым волком по земле,
Сизым орлом под облаками ..."
- Това изкуство, което е имал Вещият Буян от старорускитеУКРАИНСКИ бьйлини вероятно е притежавал Боян Магът ... но то се описва и от скалдовете(сказатели за древни времена и подвизи) в северните саги !
- Казват че й вОдин притежава такова изкуство, наричано бардит(?) за което казват, че ободрявало слушателите му и ги карало да извършват подвизи).

- Знам че, МНОГоОБРАЗНОСТТА НА ТОВА, което написах, само ще събуди недоумение :)) - но само, по себе си Е С ПРЯКО ОТНОШЕНИЕ КЪМ ТЕМАТА !!

- Давам ЖОКЕРИ ?!!
1. Град Bovianum (днес Бояно) в Самниум е основан през VII в. пр. Хр. и е бил столица на самнитите и сабелите. През 667 г. тук се заселват БЪЛГАРИТЕ на Алцек?
2. САМНИТИ // SAMNITES ЕТИМОЛОГИЧНО името Samnium основно се свързва СЪС Sabines-САБИНИТЕ, от Умбрия-Umbrians. От Safinim, Sabinus, Sabellus and Samnis с Indo-European релация-значение: *sabh-, от което идва Sab- в Latino-Faliscan и Saf- in Osco-Umbrian: Sabini and *Safineis.
Божественият епоним на Sabinите е бог Sabus, подкрепящ това становище.
Но Greek terms за Saunitai и Saunitis, ОБАЧЕ е с отрицателно значение outside the group-ЧУЖДенец?
3. Лингвиста Julius Pokorny В КНИГАТА СИ:"Gesamtheit der eigenen Leute" , прави връзка, че е от "илирийска" ЛЕМА-КОРЕН, звучал като *swe-swo, със значение "СЕБЕ" - СЪМ, като отнася и прави ВТОРАТА връзка м/у "илирийското" ЛИБЕ(любима :)) и немското:"Liebe"-ЛЮБЯ-ОБИЧАМ :)) !
ЗАБЕЛЕЖЕТЕ - Някой е разделил(?) Балканските езици на ДВА(?)"тракски" и илиро-сърбски :)) ?

- Разбрахте ли сега ? - защо по този начин започнах поста си ... с Боян, Буян, бардит(по-късно като форма БАРД-певец :)) - Один, който се изписва с "W", та ние можем да го прочетем и като Един а също и Води(н) ?!
цитирай
14. bezistena - С благодарност и благословение към ГЕТ.
21.12.2013 00:51
Прекрасни податки на сакрални Български зашифровки-христоматийни примери за обучение на Жреческите ученици в тайните на Исусовия херметически език!
Благодариме ти,Приятелю ГЕТ!
Заедно отиваме при очакващите ни и тръпнещи в Любов за нас Български Богове!
ВЕЩИЙ БОЯН=ВЕШТИЙ БОЯН=Бог Ешуа и Богиня Диана
БЫЛИНЫ УКРАИНА=Бълкария,Бълкарина
СКАЛДОВЫ=Диана и Иса Балка
ПОДВИЗИ=Богиня Диана и Бог Иза
ВОДИН=Богиня Диана,а Нейното изкуство,което вдъхновявало хората за подвизи,е също по Нейните зашифровани параметри:
БАРДИТ=Богиня Друид=Бард(Жрец) Диана-Нейното песенно-танцово изкуство,чрез което се реализират Божествените феномени
град БОВИАНУМ=град на Бог и Богиня Ма(Мама)
САМНИУМ=Иса и М.М.=Иса и Мария Магдалена
SAMNITES=Исус и Мат(Майка Мария Магдалена)
SABINES=Бог Исус
УМБРИЯ=Богиня Мария
UMBRIANS=Богиня Мария и Иса
SABH=Иса Бох
SAFINAIS=Бог Исус
SABUS=Бог Исус
SAUNITIS=Исус и Диана
SWE=Иса Бог
СЕБЕ СИ=Бог Исус
ПОЗНАЙ СЕБЕ СИ=ПОЗНАЙ Бог Исус

С това послание-пожелание,което в скоро време ще бъде задължително за всички щат- нещат,приключваме нашия коментар,защото след няколко часа ще посрещаме Изгрева на Слънцето на Зимното слънцестоене и истинския Еднажден на свещения мегалитен изкуствен светилищен комплекс БОРОВЕТС(Бог Иса Барда)над Ямбол,към който имаш дълбок сантимент,Адаш!
САНТИМЕНТ към=към Иса и Диана Мат!
Голяма работа е математическата точност и категорична безприкословност на Свещения шифър на Българския език,от който мърдане и грешка няма!В екипа ни преобладават инженерните образования и затова ние се кефим на удивителната симбиоза между математика,език и Дух!
Денят е специален в астрономическо,астроложко и езотерично-християнско отношение,за което ще говорим във филма ни,който ще заснемем на сакралния хълм!
ЕДНАЖДЕН=ДЕН на Диана и Ежуа!
цитирай
15. leonleonovpom - Здравейте приятели! Сигурно сте ...
21.12.2013 11:52
Здравейте приятели!
Сигурно сте разбрали, че съм абсолютен привърженик на логиката в историята, а не само в нея
Не съм адепт на отличници, които имат много знания ,но им са безполезни, не могат да ги приложат или са моментни
Разбира се, в никакъв случай нямам пред вид вас, това е по принцип
За да не философствам повече, каква е моята теза за България
Ние сме малка част от могъщ народ и още по-могъща държава,единствени съхранили името й
Не сме азиатци - тюрки или монголи, нямаме нищо общо с тях
Останалата, по-голяма част от България съществува като държави с известни имена-някои от тях: Украйна/ Малорус/ ,Русия, Хърватия дори Унгария и т. н.
цитирай
16. get - - Поради следното, като подход към ВЪПРОСА ... ?
22.12.2013 11:51
leonleonovpom написа:

Здравейте приятели!
Сигурно сте разбрали, че съм абсолютен привърженик на логиката в историята, а не само в нея
Не съм адепт на отличници, които имат много знания ,но им са безполезни, не могат да ги приложат или са моментни

... ми импонираш и пиша в блога ти ?!
- Това като съждение е абсолютно вярно ! - но малко от учените, които ще нарека НАУЧЕНи - Ще разберат какво искаш да им кажеш, с ... ?
leonleonovpom написа:

...
За да не философствам повече, каква е моята теза за България
Ние сме малка част от могъщ народ и още по-могъща държава,единствени съхранили името й
Не сме азиатци - тюрки или монголи, нямаме нищо общо с тях
Останалата, по-голяма част от България съществува като държави с известни имена-някои от тях: Украйна/ Малорус/ ,Русия, Хърватия дори Унгария и т. н.

- Не сме с произход АЗИТЦИ(ТЮРКИ - последните от югозападен Сибир, като ГЕНЕЗИС !!).
- Ние сме наследници, на това ДРЕВНО НАСЕЛЕНИЕ, което ОЩЕ ДЕВЕТ ХИЛЯДИ преди ХРИСТА !! - Създава КУЛТУРАТА и МЕНТАЛНОСТА, която в последствие заляга във/е фундамент, на БЪДЕЩАТА КУЛТУРА НА ЕВРОПЕЙСКИТЕ НАРОДИ !
- Търсете ТОВА ЗА КОЕТО ГОВОРЯ - В два специфични и основни, за тази КУЛТУРА СИМВОЛИ - Този на ВЕЛИКАТА (богиня)МАЙКА и нейният ПРЕРАЖДАЩ СЕ(вечно жив) СИН - Който УМИРАЙКИ, СЕ преРАЖДА, а с това, ПОМАГА на МАЙКАТА да РОДИ НОВ ЖИВОТ !!!
- Това е АТИСА, ХЕРОСА, ... КОННИКА ... в НАЙ-СТАРАТА му форма Е ? ... БОЖЕСТВЕНият БИК !

ВТОРО: Доколко езика и културата ни имат релации с ТУКАШНА-местна(автохтонна - идващо от "аз-стоя"(б.моя !) ЕВРОПЕЙСКА КУЛТУРА ??
- Ще ви го обясня с ? - Пример(и) ! - с думата, която на български е със значение:СБЪДВАНЕ-СЪДБА ?!
- На съвременен английски - Destiny; ЗАЕМКА ОТ старо френски:DESTINER; това идващо, от латинското "DESTINARE", тоест образувано от двете коренови думи: (1:"DE")+(2:"STINAre") ... със значение (?)):
А/ "DE" = от PIE(от прото-евро-индийски) със смисъл, частица за утвърждаване, отговарящо на бг. "ДА" (!)
Б/ "STINA" от PIE(от прото-евро-индски) с произход от лемата:*STA-стоя(БГ. значение, б.м.)
- ДОСЛОВЕН ПРЕВОД НА БЪЛГАРСКИ(?) равнозначно на "Да+Стане" !
ЗАБЕЛ.: На гръцки синонимните думи за съдба(да^ стане, тоест латинско: "pro+orismоs"(димотики-съвр.гръ.(б.м.), "pe+promеno"(старо-гръцки, приблизителен превод: "предстои+промяна") !
П.П.
- Случайно, нещо да не ви е ясно(?), след като направихме анализ и СЪПОСТАВКА между латински, старогръцки и тЮркският (уж) БЪЛГАРСКИ ЕЗИК ?
- Както виждате, думите съставляващи/образуващите частици(леми) на думата СЪДБА (!)са с ЕДИН И СЪЩ ПРОИЗХОД - С близък смисъл и значение/звучение !!

- В следващият пост - Ще си изясним, за общото(между латинските и българските думи) при съставящите(изграждащите-леми) на думата PROVIDERE - предвиждам, предугаждам ... и личното име "Прометей" ?! :))

- В заключение, отново ще повторя МНОГО ТОЧНИТЕ ДУМИ от стихотворението "Език свещен" написано от Вазов, за Българският език ? !!
...
Език прекрасен, КОЙ ТЕ НЕ РУГА
и кой те пощади от хули гадки ?
ВСЛУШАЛ ЛИ СЕ Е НЯКОЙ ДОСЕГА
в мелодьята на твойте звуци сладки ?
РАЗБРА ЛИ НЯКОЙ КОЛКО ХУБОСТ, МОЩ
СЕ КРИЙ В РЕЧТА ТИ ГЪВКАВА, ЗВЪНЛИВА -
от руйни тонове какъв разкош,
КАКЪВ РАЗМАХ И ИЗРАЗИТОСТ ЖИВА ?
Не, ти падна под общия позор,
охулен, опетнен със думи кални:
и чуждите, И НАШИТЕ, във ХОР,
ОТРЕКОХА ТЕ, О, ЕЗИК страдални !

- С уважение - от Гет "ктист" !
цитирай
17. leonleonovpom - Гет, подсещаш ме и за един друг, м...
22.12.2013 13:05
Гет, подсещаш ме и за един друг, много важен глагол- виждам, видя. На италиански е ведере и оттам производните аналогии
Едва ли този глагол е заемка от италианския, по - скоро е обратно, но и то не е логично.
Говори за общ езиков корен
Поздрави!
цитирай
18. bezistena - Българският език е сътворенческия общ Божествен и човешки език
22.12.2013 18:24
Отново благодарим за прекрасните словесни заготовки,които ни подавате за сакралното семантично разсекретяване от наша страна:
ГЕНЕЗИС=ГЕН ЕЗИС=Ген на Исус-термин,указващ БЕЗАПЕЛАЦИОННО единният произход на всички човеци от Бога Отец Исус,Творецът на света и човешкия род
ПРОИЗХОД=Диана и Иза Бърха=Диана и Исус Българина
ЧОВЕШКИ РОД=ТШОВЕШКИ РОД=РОД на Бокиня Диана и Ешуш
ВЕЛИКА БОГИНЯ МАЙКА-съъпруга на Бога Отец Исус Твореца и Сътворец с Него на световете и човечеството,позната от последното Йм аватарно проявлени на Земята преди 2000 години като МАРИЯ МАГДАЛЕНА,БОГИНЯ ЦАРИЦА ДИАНА(с конспиративно анаграмно име БОГОРОДИЦА=БОГИНЯ ЦАР ДИАНА)
АТИС=ДИОНИС=Диана и Иса-сдвоения херметичен образ на Българските Богове-Творци
СДВОЕН ОБРАЗ=Зар Бог Иса и Богиня Диана
Стига сте търсили езикови сравнителни корени от западни,гръцки и източо-азиатски източници,от които да извеждате думите на Българския свещен език!
Българският език е Първосвещеният сътворенчески първоначален единен човешки език,на който Са говорили Боговете ни и от който са съставени чрез свещената Божия именна МАТРИЦА всички познати езици на света!
Всички думи от Българския език,които извеждате от чужди думи,са оригиналния Божествен прототип и фундамент за всички чужди думи!
Затова пророците-светци Дънов и Ванга прорицаха категорично,че скоро всички народи задължително ще учат Българския език,за да имат достъп до Бог-сиреч за да могат да живеят дори минута още!
Ще ви го повтаряме и доказваме с безпорни езикови сакрални разшифровки като на първолаци,докато прихванете и започнете да си вършите мисията на духовен феноменален световен разсад,за която сте подготвяни чрез десетки страдалчески предшестващи ви поколения ваши предци!
СБЪДВАНЕ =Иса Бог и Диана Богиня
СЪДБА=Иса и Диана Богиня
СЪПОСТАВКА=Бог Исус и Бокиня Диана
СВЕШТЕН ЕЗИК=ЕЗИК на Исуш и Богиня Диана
ПРЕДВИЖДАМ=Бард(Жрец) Ежуа и Богиня Мат
ПРОРОКУВАМ=Богиня Мария Барка
ПРОМЕТЕЙ=Богиня Матара
ВИЖДА=Ежу и Богиня Диана
ВИДЯ=Богиня Диана

Бъдете благословени!
цитирай
19. get - - Именно, ВИЖДАМ (бг.) в латинският е "vide"+re(генитивната частица "ре") !
22.12.2013 19:30
leonleonovpom написа:
Гет, подсещаш ме и за един друг, много важен глагол- вижкам, видя. На италиански е ведере и оттам производните аналогии
Едва ли този глагол е заемка от италианския, по - скоро е обратно, но и то не е логично.
Говори за общ езиков корен
Поздрави!


- С други думи в английският "providence", гръцчкото "prоnoia"(с отношение към старогръцкото:"ноос" знание, тоест:"ПРЕД-ЗНАНИЕ") са съотнесими към ЗНАЯ-ВИЖДАМ ! - Както виждате в старогръцкият, което е достигнало до нас, имаме зная-noia, с потъмняване(изтърване) на съгласната "З" ?!

2. А частицата, от PIE произход *pro- (cравни санскристкото: "pra"- "before, forward, forth;" Gothic faura "before," Old English fore ... дава нашенското "пра" или "пред", като примерно "пра"дядо" или "Пред-теча" - тоест глагола ЛАТИНСКИ е едно, към едно РАВНОЗНАЧЕН на българското(съставено от едни и същи коренови, прото-индо-евро думи) ПРЕД+ВИЖДАМ !
3. Конструктивно-етимологично е подобното и на пророк, в английският, заето от средновековен френски, той пък от латински: PROFET - пророк-провидец, защото "PROFET" е съставно от латинските "PRO" + "vide" ?!

П.П.
Всъщност точното е ? - от потоевропейските "про" и "виде" - Хайде сложете му едно "ц", тогава се получава служебната дума "провидец" на съвременен български език - по-старо, про-рок ... с други думи "пред-ричащ" ... или ... пророкуващ(съставно от "про-пред" и "река-рока") - Нарочно ви давам, тези звуково-езикови трансформации в езика ни ... За да ОСЪЗНАЕТЕ КОЛКО Е СТАР и АДАПТИВЕН, или както казва Вазов: ВСЛУШАЛ ЛИ СЕ Е НЯКОЙ ДОСЕГА
в мелодьята на твойте звуци сладки ?
РАЗБРА ЛИ НЯКОЙ колко хубост, мощ
се крия в речта ти ГЪВКАВА !!!?

- Защо е толкова Гъвкава-звънлива РЕЧТА НИ ? - Защото, имаме "река", "рок" с производното "руча" от там "ручило", тоест накрайника на гайдата, което издава постоянен звук ... и ред, синонимни ?!
- В заключение !! - Е ако това, е Сибирско-монголски или тЮркски език, как така ще има такива реликти в себе си, като "Берекентия" и "Амбарлия" ? - за които някои наши "на"учени тЮркофили, ни внушават, че били заемки от турският език ... Но на практика, тази две думи са ЛАТИНСКИ ЕПИТЕТИ на Богинята майка - Тази която ни носи, Благоденствие(то) !!
- Защо нашите учЕни, не "видяха" латинският корен на "берекет" и "хамбар", също и "аул" или "баилус" - а решиха, че са "прабУлгарско" тЮркски - Някой историк(с диплома от ИФ), може ли ми обясни ??! :))
цитирай
20. dolsineq - Пропущаш един важен факт: ". . ...
22.12.2013 23:46
Пропущаш един важен факт: "... по време на римското владичество се създава постоянна заплаха от намаляване на броя на траките, от редуциране на тяхната жива сила вследствие на продължителни войни, варварски нашествия, отвличания в робство, епидемии, емиграции и пр." http://www.promacedonia.org/da/da_1_2.htm

Не е ли възможно точно тогава да е станала тази обмяна на думи, все пак траките са били на по-ниско обществено стъпало от римляните. Все още на племена са живеели.
цитирай
21. get - Пропущаш един важен факт: ". . ...
23.12.2013 09:27
dolsineq написа:
Пропущаш един важен факт: "... по време на римското владичество се създава постоянна заплаха от намаляване на броя на траките, от редуциране на тяхната жива сила вследствие на продължителни войни, варварски нашествия, отвличания в робство, епидемии, емиграции и пр." http://www.promacedonia.org/da/da_1_2.htm

Не е ли възможно точно тогава да е станала тази обмяна на думи, все пак траките са били на по-ниско обществено стъпало от римляните. Все още на племена са живеели.


- Снеже, четейки интерпретацията на ФАКТИТЕ от Д. Ангелов , само можем да се убедим в неговата(и не само на него, а на повечето наши историци) ПРЕДУБЕДЕНОСТ относно историята на Балканите ?!!
- Още на границата на нашата епоха, имаме провокирано от "Римляни" противопоставяне на беси и одриси - Които на практика са с РОДСТВЕН ЕТНОСЕН признак !
- След възхода на ЕЛИНИЗИРАНАТА Одриска, ЧЕТИ ТРАКИЙСКА държава(която някои учени категоризират, като Империя ?) - имаме отново подклаждане политико-военно противопоставяне, вече м/у одриси и гети, отново от "римляни" - можем да го намерим при заточеният в Скития поет, Овидий ?
- Това всичко довежда до политическа и етносна консолидация м/у гети(с доказано тракийска принадлежност) и вторият европейско етносен елемент, сарматите(като те са (за мен!) вероятните "даки") !
- Но ако отворим историята на Англия - към 2-ри век, ще прочетем, че на нейна територия като контингент в "римската войска" участват войници с тракийски и сарматски произход ?!! - дори легендата(една от хипотезите за крал Артур) е, че е сармат-генерал !
- Пренасяме се в 1-ви век (пр.н.е.), държавата на Буребиста която се простира, от Среден Дунав, до съвременен Созопол, на брега на Черно море !

- Това държавно обединение е унищожено(подчинено) през ПЪРВИ ВЕК от армията на Траян, по времето, когато династ е Дете-Бал, тоест сина на бог Баал-Бел (синонимно на подобен от Близък изток, но също специфичен и за причерноморието Бело-бог ?) !
цитирай
22. leonleonovpom - Здравей Снежана!
23.12.2013 16:12
Първият ми материал тук беше в тази насока, множеството съвпадения търсих по-тази линия-заемки от римляните, което е нормално да се търси и намира предвид положението на Рим!
Но постепенно се открои една особена категория думи, които не е нормално да са заемки, хайде ще изброя някои от тях- спомагателен/ основен/ глагол съм, кобила, муле, паша, събота, луна, споменатия по-горе глагол...
Категоричният извод е, че ако прабългарският народ е формиран от славяни и прабългари във вида, в който са описани, това няма как да стане
Друг извод, не така категоричен е, че тези думи ги има едновременно в двата езика и впоследствие са претърпели незначителни промени
Хърватите се обределят като наследници на Кубрат-Хроват.
Е, те нали бяха славяни, как така и прабългари?!
Тезата за произхода ни, в официалната и версия много силно издиша!
цитирай
23. leonleonovpom - За Гет и Безистена
23.12.2013 16:21
Благодаря ви за хубавите коментари, които както винаги не са лишени от основание и аргументи и са в поддръжка на тезата, че славяни и прабългари не са непознати едни за други, а много близки роднини
Затова и Аспарух идва тук, един от най-трудноосъществимите за едно" номадско" племе вариант...
Поздрави!
цитирай
24. get - - В пост №16 - вече упоменах ОСНОВНИТЕ БЕЛЕЗИ, от които следва да изхождаме при оценката на Нашата история :))
23.12.2013 20:08
... Простете :))-та, но ? - гърците нямат обяснение за термина(станал и наименование на науката, описваща миналото УПОТРПЕБЕНА от "бащата" й, Херодот) - Но през БЪЛГАРСКИЯТ НИ ЕЗИК - Тя се превежда съвсем лесно ! - Из+дирене !

- Но ? - тази наука все още е по-скоро СХОЛАСТИКА отколкото обективна научна дисциплина ! - какво имам в предвид, най-лесно ще ви обясня, анализирайки най-вече основният ... ИНДОЕВРОПЕЙСКИЯТ проблем и ПРОТОГЪРЦИТЕ, за които в Историята е ВЪЗПРИЕТО, че вече са се появили в края на III хил. до н. е. (?), като ЕТНОС и ЕЗИК ?!

- Най-голям "принос" в тази научна "абракадабра" имат немските и руските исторически школи ! - за които ОСВЕН ГЪРЦИ - на Балкани, КАТО ЧЕ ЛИ, НЕ СЪЩЕСТВУВА ДРУГО НАСЕЛЕНИЕ ?!

В тази връзка - за всеки един истински българин-патриот е задължително да се запознае с ПРАРОДИНАТА НА ТРАКИТЕ (от Петър Детев) !
- В същата автора казва:
"Вярвам, че ЕДИН ДЕН БЪЛГАРСКИЯТ НАРОД ЩЕ СЕ ВЪРНЕ КЪМ КОРЕНА СИ!
Тези 7000 г. праистория са по-голямата, а може би и по-добрата част от неговото съществуване. Огромна част от него никога не е напускала тези земи, нито пък е пристигала в тях ...
Нека не си поставяме непосилни задачи в търсене на мъчни отговори - кога е възникнал животът, кога маймуната е станала човек и дали е станала, кога дивакът се е превърнал в homo sapiens и дали въобще някога е имало диваци или историята на цивилизацията е история на технологията за добив на материали и обработката им в "оръдия на труда". Отнемете на съвременния човек неговите машини, инструментите за производство и може спокойно да го "продадете" за дивак.
Нека освободим праисторията от подобни тежки грижи.
Нейните собствени са и достатъчни. Те започват с райските кътчета, в които природата - грижовна майка помагала на първите хора да откриват своя "обетована земя" и с техните слаби човешки ресурси сами да си създават УСЛОВИЯ ЗА УСЕДНАЛ ЖИВОТ.
ТОЗИ Е МИГЪТ, ОТ КОЙТО МЕСТНОТО НАСЕЛЕНИЕ Е СЪЗДАЛО СВОЯ МЕСТНА КУЛТУРА!
Нейна родина е Поречието на една велика в миналото река - древната Хеброс. "Козята река-Плодовитата" или сега известна ни Марица.
Трябва да се разглежда като цяло района на Поречието й, а не само българската му част обхващаща 1/3 от територията на България.
Археологическите данни СОЧАТ, че В ДРЕВНОТО МИНАЛО Поречието и Предна Азия (Анатолия) СА били ОБЩ ГЕОГРАФСКИ РАЙОН, но ако проследим развитието му ще видим, че културата Марица има свое самостоятелно място, висока стойност и оригиналност. Тук, в стара Тракия, се намира Прародината на траките, на предците ни. Именно на тази култура посвещаваме този труд. И се надяваме, че чрез нея българският народ ще преоткрие своето изначално минало.

Защото В ДРЕВНАТА МЪДРОСТ Е СЪЩИНСКАТА ИСТОРИЯ НА ЧОВЕЧЕСТВОТО, на човешката цивилизация.
Тогава и самочувствието на този народ ще придойде като река напролет, и анонимността му ще изчезне!"

от П. Детев

- Мое допълнение, относно ! - Петър Детев.
- Той, единствен от археолозите(„родни”) счита, че т.нар. траки (всъщност са ПЪРВИТЕ ЖИТЕЛИ на Стара Европа) и явяващи се една по-млада генерация на местно, коренно население, присъстващо в края на палеолита и началото на неолита непосредствено в Мала Азия във времена, когато и Босфора, и Дарданелите НЕ СА СЪЩЕСТВУВАЛИ КАТО ПРОТОЦИ, а СА БИЛИ СУХОЗЕМНИ ПЪТИЩА за идещите от Африка и Азия наши предци (homo sapiens), оказали се носители на Първата европейска култура, тоест „Могилната култура”(!) в Тракия, а всъщност й, ПЪРВАТА ЕВРОПЕЙСКА КУЛТУРА, а в късният неолит развила се, като самобитна култура в Тракия, за която Детев използва геолого-географското определение "басейнът на река Марица".
Оттогава местната култура отпочва невиждано в тогавашния свят собствено развитие и усъвършенстване !
Потвърждава се, от доказателствата днес(научни), че това същото праисторическо население, през античността елините са го познавали и наричали с името Траки(тоест родово понятие ).
Второ: ДНК анализи вече доказват, че немалка част от нас, сме преки наследници на коренното неолитно население.
Впрочем любопитното тук е, че подобна е картината на Балканите, което сякаш показва каква е била - Най-старата история на Европа - показва откъде започва историята на континента с това име.
С течение на времето, КОГАТО ОТПАДНАТ ПОЛИТИЧЕСКИТЕ ПРЕЧКИ ПРЕД ПОДОБНИ ДОКАЗАТЕЛСТВА, ще сме наясно с етноса на Българите.
Без подробно доказване(обяснения от мой страна) трудно се види цялостната роля на изследователя Детев, според който - СТАРАТА МЕСТНА КУЛТУРА от края на неолита до края на каменно-медната епоха Е БИЛА ВОДЕЩА В СВЕТА.
Аналози на откритията направени от нашите предци, първите заселници по земите ни от посочените праисторически епохи се откриват в други част на Европа и света ! – Но ? - ЕДВА вече от 1500-1200-те ГОДИНИ(пр.н.е.), ПО-КЪСНО (!)
Голям принос има Петър Детев в изучаването и популяризирането, на Могилната култура в Тракия. Този въпрос е изложен в двете му монографии:
А) "Разкопаница" и
Б) "Прародината на Траките".
Принос в методиката(археологическа) е и стратиграфията на Детев, на могилите в Тракия. Оригиналната му методика за датиране и систематизиране я използват след него и други изследователи-специалисти умеещи да датират по теренни находки на лесно намиращи се все още керамични фрагменти.
- Синът му, геолог Йордан Детев, издаде наскоро теорията си за гео-тектоничните процеси довели до загиването на митичната Атлантида(вероятно и библейският Едем-Рай, доп.мое !), намирали се на територията на Балкани ?
Потънала при катаклизма превърнал архаичното сладководно езеро в днешното Черно море.
цитирай
25. leonleonovpom - Великолепно, Гет! Трябва да го ...
23.12.2013 20:39
Великолепно, Гет!
Трябва да го публикуваш като постинг, тук със снемането на материала, ефектът ще се загуби
Поздрави!
цитирай
26. voulgaros - ГЕТСКИ АМАТИОРЕ. . ДУМАТА ''НООС'' ...
23.12.2013 20:41
ГЕТСКИ АМАТИОРЕ..ДУМАТА ''НООС'' СЕ ПИШЕ ПЪРВО НОУС....ВТОРО ЧЕТЕ СЕ САМО ''''НУС'''' !!!!!!!

ТРЕТО......НЕ ИДВА ОТ ЗНАЯ-НОИА.....НЕ ТЕ ЛИ НАУЧИХ ЗА ТОЛКОВА ГОДИНИ ВЕЧЕ...ЧЕ БУКВА ''О'' НЕ СЕ ЧЕТЕ НИКОГА, ВЪВ НИТО ЕДНА ДУМА !!!. ПРОНОИА = ПРОНИА.

ЧЕТВЪРТО - ДУМАТА ''НУС'', ИДВА ОТ ''ГНОСИС- ГНОСТИКА--ГНОСТИКОС-ГНОСТИЦИЗМОС = ЗНАНИЕ !!!

НА АНГЛИИСКИ Е ''KNOWLEDGE'' - И ВИНАГИ ''К'' НЕ СЕ ЧЕТЕ - НОЛИДЖ
I KNOW = AI NOW = АЗ ЗНАЯ !!!!!!




ВЕЛИК Е , ВЕЛИК Е ГРЪЦКИЯТ ЕЗИИИИКК !!!
цитирай
27. voulgaros - + САМО ОЩЕ НЕЩО ЗАБРАВИХ - БУКВА '...
23.12.2013 20:54
+ САМО ОЩЕ НЕЩО ЗАБРАВИХ - БУКВА ''О'' НЕ СЕ ЧЕТЕ ВЪВ НИКОЯ ДУМА, КОГАТО СТОИ ПРЕДИ ГЛАСНА БУКВА=ГЛАСЕН ЗВУК.
цитирай
28. voulgaros - АААААААА ГЛУПАКО ГЕТ. . . . . . ДУМАТА ...
23.12.2013 21:21
АААААААА ГЛУПАКО ГЕТ......ДУМАТА ''ПРОФЕТИС'' ПРОФЕТИА---Е ГРЪЦКА ОРИГИНАЛНА ДУМА ...НЕ Е ЛАТИНСКА.

НАЛИ СЪМ ТИ ПИСАЛ, ЧЕ ДУМАТА ''ПРОФЕСИЯ'' Е ГРЪЦКА ДУМА И ИДВА ОТ ГОРНАТА.



МОЖЕ ВУЛГАРОСКИЯ ЕЗИК ДА ИМА НЯКАКВА АНАЛОГИА - ТОЕСТ БЛИЗОСТ - ЗВУКОВА, ...НО ТОВА НЕ ГО ПРАВИ НИТО НЯКАКАВ УНИКАЛЕН..НИТО ПЪК ВЕЛИК ЕЗИК....А ЕДИН СМОТАН ЕЗИК.
цитирай
29. get - - Шиле каракачанско - не бързай толкова, като "пуле" пред баща си :)) !
23.12.2013 22:25
- Защото според писаното от Hyginus, в неговата Fabulae, по-старият Прометей(не този от драмата на Есхил) са го зовяли Phoroneus - според обясненията в "Свидас" името на "вторият"(есхилов Прометей !) името му е означавало - Промислящ , по-точното Пред-знаещ !!
- Айде ... обясни ми значението, на втората част от аргоският културен-герой (РН) четете го като "Ф"(тоест "форо") НАЙ-ВЕЧЕ ВТОРАТА ЧАСТ ОТ ИМЕТО МУ "неус" - На български имената и на двамата културни герои Есхил - Прометей и Хигиний - Форонеус са еднакви по смисъл ... с отликите: Проумяващ ; Проницаващ ПРЕДАДЕНИ НА БЪЛГАРСКИ !!

- Но от това се вижда КОЛЕБАНИЕТО ПРИ ИЗПИСВАНЕ в старо-гръцки на думата ЗНАМ-ЗНАНИЕ - Като Ноус или Ниус~Ноис !

- Латинската форма АНАЛОГ е ПРО-ВИДЕре - Предвиждам, Про^виждам, Прорицател, Пророк - "Про-Фет", като във втората част от английската дума има потъмняване на латинските звуци ВиДе, тоест преминаване от В>Ф и от Д>Т - Разбра ли ме каракачанско пуле :)) !?

- На старогръцки Пророк е "profites" - обяснявам, че думата е сложна-двусъставна от: ПРО"before" + ФИМИ"I tell" - ТОЕСТ ДОСЛОВНО на български ПРО-РИ/Ч/К/ЦАтел !

- това си го закачи на ухото ... и не ме карай да те питам за топоним(и) Примерно, като За-Гор(и)а в каракачанско - какво означават ?! :))

- От това което ти изредих ... стана ли ти ЯСНО - Доколко правилно е изписано началото на името на аргоският-герой и основател на града Аргос ? ... тоест как е правилно Форо~Поро+ноис = симултантен превод, простичко казано значещо - Знаещ, ПредВиждащ ! - на което пък му казваме, първо Проницателен(човек), второ Пророк (ако си говори с Бог) ... Ако пък Бог му отговаря ? ... Тогава един такъв човек, си е направо за Психиатрията :))):))) !!
цитирай
30. leonleonovpom - За Вулгарос -
24.12.2013 14:05
И друг път е ставало дума Вулгарос, много думи са общи в много езици имогат да станат нечия собственост на този, който съумее да ги приватизира.
Това се дължи на индоевропейския общ произход, не приватизацията, а общите думи
Сега ,специално за римляните, те са много коректни, дума, която е с гръцки произход има допълнително хаш
Така, че не считай, че създателите на съвременната цивилизация са току що слезли от дърветата, като са сложили ръка на гръцките градове
цитирай
31. dolsineq - до voulgaros
24.12.2013 15:36
- voulgaros, имам само един въпрос към теб?

- Кои са създателите на Критско-минойската цивилизация?
цитирай
32. voulgaros - ПРОГНОЗА - ДИАГНОЗА. . . ПРОГНОС...
24.12.2013 16:19
ПРОГНОЗА - ДИАГНОЗА...ПРОГНОСТИКА - ДИАГНОСТИКА

ГНОСИС-ГНОСТО-ГНОСТИКА !!!!!!

ЯСССУУУУУ ВУЛГАРИИИИ--- КОЕТО ЩЕ РЕЧЕ, ТУРСКИИ СЛАВЯНИ. :)))))))))))))))
цитирай
33. get - - Това е въпрос , с непостижима, като за вулгарос(ите) каракачани трудност :)))
24.12.2013 17:02
dolsineq написа:
- voulgaros, имам само един въпрос към теб?

- Кои са създателите на Критско-минойската цивилизация?


- Според съществуващите теории - прагърците, се появяват след датировката на крито-минойската цивилизация :)) - това според теориите на археолози и лингвисти !
- Пак според тях, думите лабириНТос, както например са и кориНТос ... също и тракийското волиНТос - са буквени съчетания, навлезли от ПО-СТАР в техният "гръцки" език !
- Относно, "волинт(ос)" е документирано тракийско, а "Коринт(ос)" пеласгийско - веселото идва отпосле ... защото за старобългарски език СА СПЕЦИФИЧНИ така наречените "носовки" при изговаряне на съгласни - като "пъНТ"(път); "кръНГ"(кръг) - Нещо подобно, като звучението "Понт" в наименованието на Черно море - "Евксински поНТ" ?! - което "гръцко" ПОнТ - няма гръцки произход, според лингвистите и е със смисъл ПЪнТ :)) !

- Тоест тук въпросът опира до Реформата в правописа ни от 1945 г. довела до отпадането на т.нар. "Голям юс" или "Голяма носовка" - при която е характерно, изразяването на носовият гласен звук (оН) и (ъН) !

- Тази специфика е запазена в архаичният български говор в солунско и костурско - "КъНде греНдеш, мило чеНдо?" - доколко на тези хора, гръцките власти им позволяват да ползват майчиният си еНзик !! :((

- Но що да се прави ? - кога, в България всичко се ПОЛИТИЗИРА ?! - "Левите" политически сили , РАЗГЛЕЖДАТ запазването на ѣ като проява на езиков елитаризъм и ВЕЛИКОБуГАРСКИ ШОВИНИЗЪМ.
- Така че, през 1945 г., дошлото на власт след ПРЕВРАТА от 9 септември 1944 г. "отечествено"фронтовско правителство, прави нова правописна реформа, с която "ѣ" се изхвърля от българската азбука и се въвежда писане на "я" или "е" по така нареченото "ятово правило".
- А оттатък границата, едни други "интернационалсти", създаваха (по правилното е внедряваха) във Вардарско, изобретените три години по-рано(в Москва !), македонски език и ПРАВОпис ?!

- Какво ще ни дадеш, историо, от пожълтелите си страници ? :((
цитирай
34. get - - Тъй като, съм с предколедно настроение - на етиопчето Вулгарис, което играе ролята на "полезен идиот" в диспута ни ...
24.12.2013 18:16
... малко допълнения - относно, колко е БИЛ РАЗЛИЧЕН старо"гръцкият" от белазгическият, ерго тракийско балкански субстрат ?

- Допълнение и посочвам релации(общност) между латинското VIDEre и синонимните и СТАРОгръцки думи, които са звучали:
а) дорийски - WOIDA
б) атическо - OIDA
в) елинско-семито-египетски(тоест "класически" гръчцки :): IDEIN - А кореновата, от която са произлезли думите, е от PIE произход, звучала е *weid- "узнавам, виждам" ; Sanskrit: VEDA - ЗНАЯ, Авестийски(изт.персийски) VAEDA - ЗНАЯ; гало-келтски:VINDOS; старо-готско и английски:WITAN; ст.бълг.:VIDYA с втора форма ВИДАТИ-зная !!
- А относно, тази цигания в поведението си ... моля те въздържай се - Защото ?
32. voulgaros написа:

ЯСССУУУУУ ВУЛГАРИИИИ--- КОЕТО ЩЕ РЕЧЕ, ТУРСКИИ СЛАВЯНИ. :)))))))

- Защото - мога да цитирам ! - Твоите "баби" - Какви са по произход ?

ЦИТАТ: по Аполодор "Митологическа библиотека": "Когато Данай и Египет започнали борбата за власт, Данай от страх пред синовете на Египт снарядил един петдесетгребен кораб и, качвайки се на него с дъщерите си се спасил с бягство. (...) От там, той се отправил към Аргос.
Ставайки господар на страната, той накарал жителите й, да се назовават по неговото име "данайци" (... Отиваме на момента на сватбата м/у ниловите синове и данаидките, Където ?) - Агаптолем получил по жребий Пирена, Керкест — Дориона, Евридамант — Фарта, Егий — Мнестра, Аргий — Евипа, Архелай — Анаксибия, Менемах — Нела. Тези седем от женихите(синове на Нил - б.м.) били от майка финикийка, а невестите(данаидките - б.м.) — дъщери на етиопка."
Край на цитата !
- Отново те предупреждавам ! - Не ме карай с ЦИТАТИ, да ТИ доказвам циганско-етиопският произход, на част от гърците !
- Дано ти, като епиротец-дориец, да не си наследил от циганската кръв на "данаидките-египтянки" :)) ?!
цитирай
35. leonleonovpom - Така е Гет
24.12.2013 18:47
Египетската и хетската цивилизация предхождат гръцката, тракийската също, даже тракийската е естествен продължител на хетската
Не искам да правя някакви генерални заключения, но показателно е, че хетския дълго време не е можело да бъде разчетен.
Докато на един учен не му хрумнало да използва английския.
И резултатът е бил налице
Вода на хетски е уотър. И друг път е коментирано- уотър -вотър - нашето вода
Синът също разви и то успешно тезата, цитирам по памет, че в Омировите произведения се цитират събития, по-точно присвояват в предходни цивилизации
Няма нищо обидно, гръцката цивилизация си има заслуги, но не е всьо и вся, не се е появила на пусто поле, ползва постиженията на предходните, не е Меката на науката, ако има такава, тя е в Египет , хиляди години преди нея. Там е голямата загадка, тя се появява, когато е на върха си и непрекъснато запада. Като че се е появила с някакви свръх знания, които постепенно се забравят....
Съобразявайси се с реалността и съвременните гърци признават това
Весели празници!
цитирай
36. voulgaros - ВИНАГИ СЪМ СЕ ЧУДЕЛ КАТО МИНАВАМ В ...
24.12.2013 22:10
ВИНАГИ СЪМ СЕ ЧУДЕЛ КАТО МИНАВАМ В НАЧАЛОТО НА ГРАД АЙТОС, ЗАЩО ВИЕ ВУЛГАРИТЕ СЕ ПОСТРОИЛИ ПАМЕТНИК НА ГРЪЦКИ ВОЙНИК, ДЪРЖАЩ ОРЕЛ ??

НАИСТИНА АЕТОС Е БИЛ ГРЪЦКИ ГРАД С МНОГО ГЪРЦИ, И ИМЕТО МУ ЗНАЧЕ ТОЧНО ТОВА ''ОРЕЛ''........НО ЗАЩО ЧАК И ПАМЕТНИК СТЕ ВДИГНАЛИ..ЗНАЕМ ЧЕ ГРЪЦКАТА ЦИВИЛИЗАЦИЯ Е ВЕЛИКА И ГРАНДИОЗНА, НО ВИЕ СЪЩО ЗНАЕТЕ ТОВА, БРАТЯ ВУЛГАРИ.

БЛАГОДАРЯ ОТ ИМЕТО НА ВСИЧКИ ГЪРЦИ, ЗА ПАМЕТНИКА НА ВОЙНИКА С ОРЕЛА !!
цитирай
37. get - @ 36. voulgaros - ЗНАЕМ ЧЕ ГРЪЦКАТА ЦИВИЛИЗАЦИЯ Е ВЕЛИКА И ГРАНДИОЗНА, НО ВИЕ СЪЩО ЗНАЕТЕ ТОВА, БРАТЯ ВУЛГАРИ.
25.12.2013 11:42
- Знаем, знаем ... за "ВЕЛИЧИЕТО" :)) ! - въпросът е ? - Ти какво и доколко знаеш ?

„За това, защо ние предпочетохме да се обърнем към гърците(гръцките източници-б.м.), въпреки че, нашата история е по-лесно да се изведе от халдейските и асирийските книги:
- Нека никой не се учудва на това, въпреки че, както е общоизвестно, историци се намират у много из народите, и най-вече при персите и халдеите и при тях се съхранили повече спомени за азнообразни събития, за нашият народ, че ние използваме само гръцки историщи и обещахме да представим нашето родословие именно по техните указания.
Тъй като не е само поради, че гръцките царе, разрешили своите домашни задължения, взели на себе си грижата за това, че да разяснят на гърците както за своите държавни така и за плодовете на науката; така както Птолемей, той и Филаделф(Братолюбив), счел за полезно да преведе книгите и легендите на всички народи на гръцки език.
**(но нека не ни приемат за недоучили, обвинявайки ни в простодушие и невежество поради това, че Птолемей ЕГИПЕТСКИЯТ ЦАР НИЕ ТУК ГО ОПРЕДЕЛЯМЕ, като ГРЪЦКИ. Работата е в това, че той подчинил под себе си, също така и гърците и започнал да се назовава „Цар на Александрия и Гърция”; от другите птолемеиди или други властители на Египет, никой не (освен него) не се е наричал така.
Но той поради това че, бил ЕЛИНОФИЛ, цялата своя дейност осъществявал на гръцки език(койне – б.м.) Има още ред подобни причини, поради които ние също можем да го наречем ГРЪЦКИ ЦАР, но в интерес на краткостта, се ограничаваме само с този коментар за него)**но и много други именити и посветили на науката си мъже от елинският свят са се постарали да въведат във гръцката словесност; не само записките от царските и храмовите архиви на другите народи – такъв ни се струва, човека накарал Берос, халдейският мъдрец, изкусен във всички науки – но и най-велик поради достойните за удивление негови познания, които те с труд придобивайки от различни места събрали, и превели на гръцки език. Мъжете(тези-б.м.) чиито имена са добре известни на нас, СЪБИРАЙКИ ВСИЧКО ТОВА са го посветили ЗА ВЪЗСЛАВА НА ЕЛИНСКИЯТ СВЯТ.
Казаното е достатъчно, за да се убедим в необходимостта за нас да се обърнем към гръцките историци”

- ЗАБЕЛЕЖКА: Настоящото е цитат по Мовсес(Моше) от Хоренаци(известен ни още, като Мовсес Хоренацки), в неговата История на Армения !!
ВЪПРОСИ ЗА ИЗЯСНЯВАНЕ:
- Какво е това ЕЛИНИЗЪМ ?
- Следва ли да поставим знак за равенство, между Койне(то) и ГРЪЦКИ ЕЗИК, тоест това, което в момента лингвистите ни представят, като „класически” гръцки, от 3-ти век пр.н.е. и СЛЕД ТОВА ?!
- Какъв е ЕТНОСНИЯТ СЪСТАВ на така наречените ЕЛИНИ – Гърци, перси, египтяни … или ?
- Трето - Къде се НАМИРА този ЦЕНТЪР (!) на ЕЛИНИЗМА в ЕВРОПА или АФРИКА по бреговете на Нил ?
- Кои са(тоест какви са по ЕТНОСЕН ПРИЗНАК) Тези "известни ни мъже"(според Моше(то) от Армения ?). Знае ли каракачанското овчарче, изразител на Мегали Елинизма - Как се е наричало и Къде се е намирало Културното средище - Където се създава "елинисмото" ?? :))
цитирай
38. bezistena - АЙТОС=Диана и Иса-Българските Богове!!!
29.12.2013 14:18
Името на град Айтос означава ОРЕЛ за широката публика и непосветените,а за Посветените му Български древни съзидатели и кръстници,построили светилищния комплекс ТРИМАТА БРАТЯ и селището за обслужването му,то означава имплантираните в тях първосвещени имена на Българските Богове Исус и Мария Магдалена:
АЙТОС=ТАЯНА и ИСА=Диана и Иса
ТРИМАТА БРАТЯ=Богиня Диана Мария Друида=Диана Матара Барда-мултифункционален мегалитен скален светилищен комплекс на Богиня Диана,познатата като Богородица или Мария Магдалена

А относно гръцката цивилизация,присвоила си 100%Българската=тракийска култура и цивилизационни постижения и паратизираща неуспешно върху тях вече векове,вижте нашия постинг
„Епохалната фалшификация ДРЕВНОГРЪЦКА КУЛТУРА И ЦИВИЛИЗАЦИЯ е 100%открадната Трако-Българска“ http://bezistena.blog.bg/history/2013/07/26/epohalnata-falshifikaciia-drevnogrycka-kultura-i-civilizacii.1133943
и всички доказателства на независимите ПАТРИОТИЧНИ Български изследователи, начело със тъй ожесточено оплювания от отцепредателите и родоотстъпниците Павел Серафимов-SPAROTOK!
цитирай
39. leonleonovpom - Благодаря адаш!
29.12.2013 15:02
Знам, че думата има дълбоки-тракийски/ български/ корени, откъдето е влязла и в тъй наречения гръцки. Дълга тема, да се спори с фанатици, в стил Бай Ганьо има ефект, само ако бъдат" фанати" за гушата
Радвам се за Павел, че издаде книга, натри сол на главата на неверниците, които ехидно се подсмиваха на това
Весело посрещане на Нова Година!
цитирай
40. bezistena - Благодаря за пожеланията!
29.12.2013 18:32
Бъди благословен,ти и дома ти, Приятелю!
цитирай
41. leonleonovpom - Благодаря приятелю!
29.12.2013 20:02
Отправям същите пожелания към теб и към дома ти!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom
Категория: История
Прочетен: 1015492
Постинги: 84
Коментари: 2355
Гласове: 7087
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031