Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.09.2013 13:34 - Една история с днешна дата - по-добре е да сме от малцинството
Автор: leonleonovpom Категория: История   
Прочетен: 12911 Коментари: 32 Гласове:
22

Последна промяна: 20.09.2013 21:32

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Все пак ще опиша накратко случая
Дъщеря ни се разболя. Докато считахме, че е летен вирус и ще се оправи с подръчни средства, изведнаж състоянието и рязко се влоши, до такава степен, че не можеше да стане и да я преместим.
Обърнахме се към 112 за бърза помощ-отначало жена ми и след несполуката й и аз.
Подложени бяхме на кръстосан разпит до такава степен, че аз сериозно си помислих да не са ни свързали с полицейски следовател и попитах директно госпожата отсреща медицинско лице ли е или инспектор.
Потвърди,че е медик и отсече, че след като дъщерята не е инвалид, може сама да се предвижи!
И затвори телефона
Докато обмисляхме как да я настаним в кола, след като тя не можеше да седне, звънна телефонът. Обади се човекът ,който ни свърза първоначално, каза да останем на линията, защото жената ,която ни е затворила телефона, ще ни потърси.
БЕЗКРАЙНО  съм благодарен на този ЧОВЕК!
След 25 минути колата наистина дойде, въпреки че обмисляхме вече вариант да не ги чакаме.
Бяхме загубили много време, а в болницата ,докато се оправим, щяхме да загубим още.
Няма да досаждам повече, нямам забележки към лекарката, която дойде, нито към лекарите, които поеха дъщерята.
Благодарен съм им!
Същият ден в градинката до пощата, на 50 метра от нас, която е сборище на роми, занимаващи се основно с проституция и кражби на една, да я наречем ромка и прилошава, вероятно от лепилото което дишат постоянно.
Но да допуснем, че има друга сериозна причина.
Обадили са се на бърза помощ.
Колата според свидетели, без никакви проблеми, дошла за малко повече от пет минути!
Добре , хуманно е, но на мен ми се струва, че този хуманизъм при нас, в началото поне отсъстваше
Въпреки, че сме потърпевши, дано да е само инцидент!

ДОБАВКА
Днес, двадесети септември, разсъждавах върху философията на нещата
Какво означава, основните ти житейски постижения да са свързани с материали именно за медицината и да ти се сервира подобно нещо!
Какво да се прави, има го това в живота, не е ново
Човек да прави каквото трябва, а да става каквото ще, казваше един голям учен, който много уважавам!




Гласувай:
22



1. bezistena - БЪРЗА ПОМОЩ? Нали не се съмняваш, ...
19.09.2013 17:29
БЪРЗА ПОМОЩ?
Нали не се съмняваш,Приятел,Кои пак единствено могат да я осигурят?
БЪРЗА ПОМОЩ=БЪРЗА ПОМОШТ=Богиня Диана Мария и Бог Изуш!!!

Давай,Приятелю!Пиши!
цитирай
2. get - - Казваш: "по-добре е да си от малцинството, освен ако вече не сме ?"
19.09.2013 18:22
- Това е така, защото в постсоциалистическото общество (както ни лъжат - Защото, комунизма в мисленето ни не си е отишъл !) - ВАЖИ дословно следното ?

- Коефициентът на щастието(за много от нас !) е обратнопропорционален на достойнството(ни/им) !

- Много пъти съм го казвал, но ще се повторя ! - комунизма е имал и има за цел, да превърне от икономически свободни ХОРА - в политически зависими "поданици" ?!

- Потвърждение на това, което се опитвам да обясня се съдържа в тези МРАКОБЕСНИЧЕСКИ изказвания на "строителите" на социализма в Русия ?
1. "Коммуну, чрезвычайку, продовольственные отряды, комиссаров-евреев возненавидел украинский крестьянин до глубины души.
В нем проснулся спавший сотни лет вольный дух Запорожского казачества и гайдамаков ..." ... "Казаки — единственная часть русской нации, способная к самоорганизации.
По этой причине они должны быть уничтожены поголовно ... Очистительное пламя должно пройти по всему Дону и на всех них навести страх и почти религиозный ужас !"
Лейбa Давидович Троцкий (Бронштейн) 1920 г.

- На волята за СВОБОДА, на казаците-селяни, отвърнаха с терор ГУЛАГ и ГЛАДОМОР !!
2. "Жестокая борьба ведется между крестьянами и нашей властью.
Это борьба насмерть.
Этот год был решающей проверкой нашей силы и их выносливости.
Понадобился голод, чтобы показать им, кто здесь хозяин. Это стоило миллионов жизней, но колхозная система останется здесь навсегда, мы выиграли войну !"
Мендель Маркович Хатаевич - един от основните виновници, за "кооперирането" и разразилият се вследствие на това МАСОВ ГЛАД (по приблизителни данни (изчисления ?) жертвите от него възлизат на - между 6-т до 5-т милиона ?) !
цитирай
3. leonleonovpom - Благодаря приятелю, от Ямбол, така ...
19.09.2013 19:23
Благодаря приятелю, от Ямбол, така е, ако беше преплитане на червата, за което имах съмнения аз с посредствените си познания в тази област, а лекарите за апандисит/ апендикс/, наистина ни оставяше да се надяваме само на височайша помощ
Благодаря на бога, че не беше това!
цитирай
4. leonleonovpom - Съгласен съм Гет, това е постком...
19.09.2013 19:26
Съгласен съм Гет, това е посткомунистическа изява, която надхвърля по сила комунистическата, защото количествените натрупвания са преминали в ново качество/ не по-добро/ !
цитирай
5. leonleonovpom - Искрено благодаря на колегите, ...
19.09.2013 20:44
Искрено благодаря на колегите, които показаха съпричастност!
Материалът вече е 7 часа тук.
Според мен не предизвиква този жив интерес, както някой материали, интерес, който и аз съм коментирал.
За какво да си навличам неприятности?
Взел съм решение да го архивирам, но ще изчакам още половин час.
цитирай
6. get - - Явно не съм бил достатъчно, ясен казвайки: Коефициентът на щастието(за много от нас !) е обратнопропорционален на достойнството(ни/им) ?
19.09.2013 21:03
leonleonovpom написа:
Съгласен съм Гет, това е посткомунистическа изява, която надхвърля по сила комунистическата, защото количествените натрупвания са преминали в ново качество/ не по-добро/ !

- Спомняш ли си ? - как започна пропагандата на "новите демократични" сили ?!
- Със абсолютно прагматични лозунги за ? - Материално благоденствие, тоест ще имаме стандарта на западните РАЗВИТИ страни !!
- Нещо такова да стана ? - Не ! ... просто част от хората, които оглавиха "вълната" на общественото недоволство и БЯХА в достатъчна степен МЕРКАНТИЛНИ ... Достигнаха щастието ?! - което в техните разбирания е нещо подобно, като в изказването на бай Тодора "За суверенитета" - народа разбирал "суверенитета" да има да яде и пие !! :((
- С други думи загърбвайки Знамето (което при национал-революционерите пишеше !) "За чиста и свята Република !" - те предпочетоха оюта на МАТЕРИАЛНОТО ОХОЛСТВО !
- С други думи предпочетоха вместо знамето - кокала ! - в този смисъл, ти цитирах сентенцията ?!

- Защо става така ? - донякъде можем да се осветлим ако прочетем, лудият пророк Ленин и произведението му: «Империализм как высшая стадия капитализма» ?
- Междувпрочем, по-добре са разработени тези въпроси при един друг ? - John Atkinson Hobson ?
- Но какво ни обясняват в тези две произведения, така откровено тези по същноста си "илюминати" ?
А. Господство на транснационалната финансова олигархия(монополи и корпорации) като антитеза на класическите частно-капиталистически произв. отношения.
Б. Единна СВЕТОВНА стопанска система, при която свръх-развитите страни експлоатират остналите, като източници за СУРОВИНИ и раб. сила;
В. Войни в прекият(и икономически смисъл) за пазари и суровини !
Г. Идеология на "социалният дарвинизъм", тоест в този свят ОЦЕЛЯВАТ най-приспособените

- Накратко, тези двамата Не "откровеничат" в интерес на обикновенният човек ! - те му насаждат в ОТРАНО съзнанието това, което го очаква за в бъдеще !
- Единно ! - правителство - пазар - финанси - денационализация!
цитирай
7. kasnaprolet9999 - Е, аз пък имам цяла блогвълна на тази тематика, с постинги на различни пострадали блогери или други хора.
19.09.2013 21:19
В някои от моите постинги в тази блогвълна съм споделила вълнуващи преживявания с екип от Бърза помощ за моята свекърва.
Виж тук и ако има какво да добавиш го разархивирай, ще го сложа към тази блогвълна:
http://blog.bg/theme.php?theme=878
цитирай
8. leonleonovpom - Съгласен съм, развитите страни ...
19.09.2013 21:24
Съгласен съм, развитите страни освен суровини, умове, работна сила, изсмукват и капитал от останалите чрез цените и особено чрез банките, които също са техни
Иначе комунистическият модел е несполучлив, най вече в устата на комунистическата върхушка, която искаше и го направи, да приватизира тъй-наречената общонародна собктвеност
Дали е несполучлив този модел за Китай, Виетнам, Северна Корея?!
Сполучлив ли е пък новият!?-25 години преход-Световен рекорд!
Ами Китай вече държи големите акули за заложници с долара и е въпрос на време докога!
Значи му е трябвал основен ремонт на комунизма, но не и ликвидация с цел разграбване.
Дълга тема, но Китай е потвърждение, че ако не съм прав, то и не греша
цитирай
9. kasnaprolet9999 - Когато на мама се счупи крака в пъ...
20.09.2013 00:24
Когато на мама се счупи крака в първия момент ми отказаха да дойдат, после рекоха, че ще опитат, но не е ясно кога. Горещо се молех да побързат, защото собственичката на дома достатъчно ни бе забавила с известяването за инцедента. Накрая за късмет премислиха и дойдоха в рамките на половин час. Тази прелядия обаче ми опъна нервите до край. Това, което последва в следващите дни сум го разказала в постинги и коментари. Ако трябва да го харектеризирам с една дума-кошмар.
цитирай
10. leonleonovpom - Така е Невена, това обслужване е ...
20.09.2013 09:28
Така е Невена,
това обслужване е снимка на хуманността, ще се въздържа да я украся, както и се полага на съвременното общество.
Ако все тя пак се появи, за обществото говоря, то тя е от американски тип-демагогия
цитирай
11. get - @ 8. leonleonovpom - Съгласен съм, развитите страни ...
20.09.2013 12:50
- Уважаеми приятелю - Ленин има една сентенция: Дайте ми поколение от тригодишни деца, от които аз ще направя бъдещи строители на социализма !??
- Защо ти го давам, като пример това ? - защото има пряко отношение, към един мой спор с Милчев ! - Каква е етимология и семантика на думата СКЛАВяни(склабенои - гр.)
- Думата я имаме употребена при Теофан, във връзка едно съобщение,че Муавийа ибн Абу Суфян(първи ХАЛИФ, основател на Омаядската династия !) - имал в Сирия армия от 5 000 сакалиби (като време се отнася за 660 г.?).

- Тук ВЪЗНИКВА, както етимо-семантичен, така и историко-познавателен(съотнесено, към ЕТНОС (!) проблем) ? - С какво значение е използван термина ?!

- Гърците твърдят, че зад склавинои - се разбира - РОБИ (средно гръцки, "византийски" !)
- римокатолиците - влагат в думата СКЛави, смисъл серви(слуги)
- тюрките - (съхранил се, сомазапазил се)
- арабите - (предполага се, че са го заели от гърци) В СМИСЪЛА за "роб(и)" ?!
ВТОРО ! - зарових се в етносният ПРИЗНАК по отношение на тази КАТЕГОРИЯ известна ни като САКАЛИБ - акозва се че, с това понятие са наричани различни по етносен признак хора ?!

- Имаш ли отношение и виждане по въпроса и-и-и ? - можем ли да го съотнесем, към цитата на Ленин, който цитирах в началото на поста си ?!

- Поздрав !
цитирай
12. leonleonovpom - Здравей Гет! Прекалено дълга ...
20.09.2013 14:46
Здравей Гет!
Прекалено дълга тема, но според мен си прав и за едното, и за другото
Ленин е прав, все пак той е голям ум.Това е начинът за създаване на живи, роботизирани същества/ роби/, които ще изпълняват всякакви команди!
Склави според мене също идва от римляните. Така са наричали всички племена отвъд границите. Възможно е на някои да се е харесало, както името Клозетка например.
С времето, когато стават господари на света, то се разпростира из цяла Европа.
И германци , и българи идва от тях, така, че е възможно и то напълно застъпване
Това в древността не е нещо необичайно/ застъпване на имена
И после загадката-траки ,славяни и прабългари създават общ етнос??
Ти беше посочил три условия.Нито едно не е изпълнено.Аз се хващам само за езика., но обратно - че е близък! На траки, славяни, българи!
цитирай
13. voulgaros - ГЕРМАНИА Е ГРЪЦКА ДУМА. . . СЕРВУС Е ...
20.09.2013 15:12
ГЕРМАНИА Е ГРЪЦКА ДУМА...СЕРВУС Е ЛАТИНСКА ДУМА...СКЛАВИЯ Е ЧИСТО ГРЪЦКА ДУМА,, АНЕ ЛАТИНСКА. СКЛАВОС Е РОБ---НА ГРЪЦКИ...НЕ НА ЛАТИНСКИ.

И ДНЕС ЗНАЧИ РОБУВАНЕ.


НЕ ПРИСПИСВАИ ВСИЧКО ЗА РИМСКИ ДУМИ.....ВЪПРЕКИ ЧЕ СИ ПРАВ ЗА НЕЩО----НАПРИМЕР ЗА ВИЕ ВУЛГАРИТЕ---ВУЛГАР Е ЛАТИНСКА ДУМА, НЕ ГРЪЦКА...А ВУЛГАРИТЕ ИДВАТЕ ОТ ДУМАТА ВУЛГАР = ПРОСТАК.

НА ГРЪЦКИ ПРОСТАК Е СЪВСЕМ РАЗЛИЧНА ДУМА ОТ ЛАТИНСКАТА ''ВУЛГАР''.
цитирай
14. leonleonovpom - Вулгарос, , не е простак на латин...
20.09.2013 16:05
Вулгарос, ,не е простак на латински, а добродушен, но има и смисъл на общ народ, не ми се връщае на първия ми материал за траките.
Впрочем, ще направя справка и ще се върна.
цитирай
15. voulgaros - doktore----ПРОВЕРИХ ЗА ГЕРМАН...
20.09.2013 16:46
doktore----ПРОВЕРИХ ЗА ГЕРМАНИА--НЕ Е НИТО ГРЪЦКА, НИТО ЛАТИНСКА...ИДВА ОТ ЕДИН АЛЕМАНСКИ ВОИН-ГЕРОИ ХЕРМАНН ОТ 2 ВЕК...НА ИТАЛИАНСКИ ГЕРМАНИА Е ТЕДЕСКА..ТИУЧ=ДОИЧ.

ДНЕС ИСПАНЦИ,ФРАНЦУЗИ,ПОРТИГАЛЦИ ,А И ТУРЦИТЕ КАЗВАТ ''АЛЕМАНИА И АЛМАНИЯ..ИТАЛИАНЦИТЕ ''ТЕДЕСКО''......СЛАВЯНИТЕ ''НЕМЦИ''....АНГЛИЧАНИТЕ И ГЪРЦИТЕ ''ГЕРМАНИА''...А САМИТЕ ГЕРМАНЦИ ''ДОИЧЛАНД.''
цитирай
16. get - - АНОНИМНИЯ под № 16 и 17 - го отнесете към мен ! - нещо блог бг. се срина :(( !
20.09.2013 21:10
анонимен написа:
voulgaros написа:
doktore----ПРОВЕРИХ ЗА ГЕРМАНИА--НЕ Е НИТО ГРЪЦКА, НИТО ЛАТИНСКА...ИДВА ОТ ЕДИН АЛЕМАНСКИ ВОИН-ГЕРОИ ХЕРМАНН ОТ 2 ВЕК...НА ИТАЛИАНСКИ ГЕРМАНИА Е ТЕДЕСКА..ТИУЧ=ДОИЧ.

ДНЕС ИСПАНЦИ,ФРАНЦУЗИ,ПОРТИГАЛЦИ ,А И ТУРЦИТЕ КАЗВАТ ''АЛЕМАНИА И АЛМАНИЯ..ИТАЛИАНЦИТЕ ''ТЕДЕСКО''......СЛАВЯНИТЕ ''НЕМЦИ''....АНГЛИЧАНИТЕ И ГЪРЦИТЕ ''ГЕРМАНИА''...А САМИТЕ ГЕРМАНЦИ ''ДОИЧЛАНД.''


- Айде молим те, провери отново ... ако имаш гръцки етимологични речници ?!


П.П.
- Знаете ли ? - Херодот употребява етнонима "германи" - но съвсем не визира чрез него, хора от "Германия" ?
цитирай
17. leonleonovpom - Какво да кажа, сложно е, но герма...
20.09.2013 21:13
Какво да кажа, сложно е, но германикус и германитас освен сестринство и братство, означават и близко родство и подобност, което пасва идеално за германските племена
По-вероятно е посоката да е от Рим към Германия, отколкото обратната или благодарение на германците, римляните да въведат нови думи в езика.
Това е присъщо за по-изостанали в езиково отношение, а това за римляните звучи даже смешно!
цитирай
18. leonleonovpom - Що се отнася до Алемания, името на ...
20.09.2013 21:22
Що се отнася до Алемания, името на френски се изписва с нея,произношението е малко деформирано -Альмон.
Което според мен е още едно доказателство, че името Германия идва отвън
цитирай
19. get - - В литература имаме термина "Vulgar Latin" ?
20.09.2013 21:28
leonleonovpom написа:
Вулгарос, ,не е простак на латински, а добродушен, но има и смисъл на общ народ, не ми се връщае на първия ми материал за траките.
Впрочем, ще направя справка и ще се върна.


- Дословно се превежда НАРОДЕН латински ?! - тоест латински език, при който не се спазват правилата КЛАСИЧЕСКИТЕ норми за писане-говорене ?

- Етимологичните речници - казват ? - vulgar (adj.) from latin vulgaris "of or pertaining to the common people, common, VULGAR ," from vulgus "the common people, multitude, crowd, throng," from PIE root *wel- "to crowd, throng" (cf. Sanskrit vargah "division, group," Greek eilein "to press, throng" !
- Обясняват, отнасят го също, към обикновенният РАЗГОВОРЕН народен език !? - От средновековие вече, се вкарва в думата и е известна в смисъла: прост, просташки, плебейски, долен, груб !
цитирай
20. leonleonovpom - Да, така е и аз така хващам идеята на ...
20.09.2013 21:51
Да, така е и аз така хващам идеята на римляните.
Поради близостта, да не кажа еднаквостта на езика, на многобройните тракийски племена/ за това говори Омир в " Одисея", те ги схващат като един общ народ
Е, оттам вече може да с9е правят догадки, както в постинга за името българи.
Някои възприемат името, мигрират от днешните ни земи и след близо 700 години, част от тях, на база родова памет се връщат именно тук, въпреки, че имат и други възможности!
Но това е вече извън темата!
цитирай
21. voulgaros - get. . . класическият латински е ...
20.09.2013 21:55
get...класическият латински е много официален и много излично подробен и писмено и говоримо...ТАКА Е ИС ГРЪЦКИЯТ---КЛАСИЧЕСКИЯ ГРЪЦКИ Е ПО ПОДРОБЕН ПИСМЕННО, НО НАРОДНИЯ=ДЕМОТИКЕ, В ВЕКОВЕТЕ ГО ОПРОСТЯВА..

ТАКА Е В ПОЧТИ ВСЕКИ ЕЗИК ОТ ИНДО-АРИИСКАТА ГРУПА...ОТ СЛОЖНО И ПОДРОБНО КЪМ ПРОСТО ,ПО-КЪСО И ПО-КРАТКО.

ГЕТ, АКО ДНЕС ТИ СЕ НАЛОЖЕШЕ ДА ГОВОРИШ НА СТАРОНЕМСКИ ИЛИ СТАРОАНГЛИИСКИ, ЩЕШЕ ДА ТИ Е МНОГО МНОГО МНОГО ПО-ТРУДНО...И ПИСМЕНО И ГОВОРИМО.


А ВАШИЯТ ВУЛГАРСКИ ЕЗИК Е ОБРАТЕН....ПРАВУЛГАРИТЕ СА БИЛИ ТУРЦИ,КАРАШИСАНИ С СЛАВЯНИ...НА СЛАВЯНИТЕ НА КЛИМЕН НАУМ АНГЕЛАРИОС ВАВЕЖДАТ САЛВЯНСКИ ЕЗИК ЗА ПИСМЕН И ГОВОРИМ.


ВИЕ НА ВАШИЯТ СИ ЕЗИК НЯМАТЕ НИКАКВИ СОБСТВЕНИ КНИГИ И РЪКОПИСИ.....НЕ ГОВОРЯ ЗА ЕЗИКА НА КЛИМЕНТ....А ЗА ОРИГИНАЛНИЯ ЕЗИК НА ТЮРКИТЕ ПРАВУЛГАРИ !!

ТАКА ЛИ Е ??
цитирай
22. leonleonovpom - Не, не е така Вулгарос! Такова ...
20.09.2013 22:11
Не, не е така Вулгарос!
Такова каращисване на турци със славяни не е станало...
Ако бяхме рода с турците, щяхме с тях да направим общ народ както прабългари и славяни.
Не четеш внимателно материалите ми, въпреки, че си от най-редовните ми посетители.
Не си просто момче, напротив, явно вниманието ти е другаде
Подобно се разтваря в подобно
С други думи, две или повече племена могат да създадат общ народ , ако са близки- справка германците.
Така е и при нас
Турците и до ден днешен живеят в отделни общности.Дори и религията/ помаците/ не помага в това отношение
Шо се отнася до книжнината ни, тя е унищожена
Но Лондонското Четверо евангелие е красноречиво доказателство, че в Ренесанса сме дори крачка преди Италия.Какво е станало след това, няма нужда да се припомня....
цитирай
23. get - @ 23. voulgaros - Това какво си засукал от ОТРОВНИЯТ елинизъм, на фанариотите - Е едно ! ...
20.09.2013 22:47
... Каква е историческата ИСТИНА за генезиса на нас балканските народи, българи, гърци, румънци и тУрци Е СЪВСЕМ ДРУГО !!

- Във връзка с едно мое проучване на СТАРО ИТАЛИЙСКИТЕ ЕЗИЦИ - а това във връзка с произход на английската лексема ОХЕ(бивол) се изправям пред СЛЕДНОТО ?
- Давам ти цитат по германският лингвист Julius Pokorny за езика на"оски-те", към които спадат и т.известните ни САБИни ?!

- Та във връзка с етимологията на САБИНИ, той казва:The Sabines сonjecturing that the -a- was altered from an -o- during some prehistoric residence in Illyria he derives the names from an o-grade extension *swo-bho- of an extended e-grade *swe-bho- of the possessive adjective, *S(e)WE-, of the reflexive pronoun, *se-, "oneself" (the source of English self-СОБСТВЕНо(бг.). The result is a set of Indo-European tribal names (if not the endonym of the Indo-Europeans): Germanic Suebi and Semnones, Suiones; Celtic Senones; Slavic Serbs and Sorbs; Italic Sabelli, Sabini, etc., as well as a large number of kinship terms" !!

- Отново обръщам ВНИМАНИЕ НА СЪЩЕСТВЕНОТО ?! - името на тези "сабини" известни и като "самнити" (от 8-ми век ПРЕДИ н.е.!) е СИНОНИМНО, ДОРИ на съвременните български думи СЕБЕ и САМ ?!

ВТОРО ! - относно ПСЕВДОСТОРИЧЕСКАТА лъжа НАЛОЖЕНА от германски и руски историографии, че в ГЕНЕЗИСА на българският НАРОД участва тЮркски етнос ! (мен това, не ме обижда - защото считам турците, хора като всеки едни други !) - Но тази ЛЪЖА БЕ НАЛОЖЕНА с оглед ДА СЕ ПРИКРИЯТ политически АСПИРАЦИИ досежно едни народи, които и Германия и Русия СА С ПРЕТЕНЦИИ, че едните са ГЕРМАНЦИ а другите "славяни", което приравняват по тази логика на Руснаци !!
- Това е НЕИСТИНА, с която аз като честен човек, няма да се съглася и доколкото са ми силите ЩЕ РАЗОБЛИЧАВАМ !!

- Българският народ е с признаци, които го свързват с ДЪЛБОКА ДРЕВНОСТ и култури(народи) които са живели по ТЕЗИ ЗЕМИ още ПРЕДИ ШЕСТ ХИЛЯДИ ГОДИНИ ! - време, кога от грък и държава, е нямало и помен !!
- Най-грозното е ... ?
цитирай
24. get - - Най-грозното е ... ?
21.09.2013 12:27
- Най-грозното е ... ? ... че за ДВЕ ХИЛЯДИ ГОДИНИ не можахме да ОСМИСЛИМ едни думи казани ни от СПАСИТЕЛЯ ?!


- Този, който е роб против СВОЯТА ВОЛЯ, той ЩЕ УСПЕЕ ДА СЕ ОСВОБОДИ !
- Но този, който от свободен, по настояването на своя господар, или сам се е отдал в робство, той повече не ще бъде свободен !

- В това трябва да търсим и дълбокият СМИСЪЛ относно съдържателното за склавините ?
- Трябва САМИ ЗА СЕБЕ СИ !! - Да си поставим въпрос и си отговорим, а ние САМИ ПО СЕБЕ СИ не сме ли се поставили в положението РОБи ?!

- Следва да се запитаме КАКВО е това що ни прави ? - от Роб, Свободен - а от Свободният обръща на Роб ?!
цитирай
25. stamenmihalevski - до get (26)
21.09.2013 21:44
Истината освобождава... :)))
цитирай
26. get - Истината освобождава. . . :))) ...
21.09.2013 22:25
stamenmihalevski написа:
Истината освобождава... :)))


- Прав сте млади приятелю !
"И ще познаете истината, и истината ще ви направи свободни !
Всякой, който прави грях, роб е на греха.
А робът не пребъдва вечно - синът пребъдва вечно." !!

- Но следва да сме подготвени, Защото ?- познанието носи само печал :(( ?!
цитирай
27. leonleonovpom - Интересно, Гет!
21.09.2013 22:35
Философско, но това показва ,поне за мен, защо обичам българите от поколението на баща ми, дядо ми и преди това, а ненавиждам/ общо казано /тези от моето поколение и насам.
Защото първите са са от категория № 1, а ние сме от другата категория
И основната причина са парите.
Както беше казал един англичанин ,българинът за пари продава майка си и баща си, роб им е -1990 година
Моите предци не бяха такива , кълна се, аз, може би по инерция -също, но след мен не е така
Жалко!
цитирай
28. leonleonovpom - Тежко е робството на парите. Про...
21.09.2013 22:44
Тежко е робството на парите.
Продаваш си съвестта, в желанието да ги имаш, генерира корупцията
А тези ,които ламтят за много милиони, без да са ги заработили, дори и законно да речем,че ги придобиват, това е пак кражба, ако ги удовлетворява и успокоява казусът , че е законна
Кражба на чужд, неплатен труд, изсипал се при тях!
цитирай
29. get - - горделивост(надменност също и ...
21.09.2013 23:32
- горделивост(надменност също и ксенофобия) - най-тежкия !
- завист
- гняв(омраза)
- алчност(материално благополучие, пред общественот)
- лакомия(чревоугодничество)
- похот("другият" само и единствено, като сексуален обект)
- Чети, ги отдолу нагоре, от най-малкият ... към най-страшният(грях) ?!

П.П.
- Ксено+фобия ?
- фобия=СТРАХ !
- КСЕНО иде в гръцкият, от PIE root *ghosti
- Дало в българският: гост, приятел
- В гръцкият идва да каже ЧУЖД !
ЗАБЕЛЕЖКА: Също е и при латинският - hostis (enemy-англ.) враг(бг.) !

- Защо при едни народи е дало другар, приятел ... желан от домакина ?
- При другите е станало антипод - чужденец-враг ... омразен за домакина ?(В който етап от развитието на език и от там менталност при тези хора ... Са настъпили, едни такива трансформации, с диаметрално значение на думата ?!

И продължавам, с което свърших преди два поста, че ... Най-грозното е ... ?
- Най-грозното в цялата ситуация ? - в миналото ние сме били не само съседи ... а и с близко родствен произход, както тези народи, които в последствие им е внушена "ксенофобията" ?!!

- Ако не вярваш ? - ще ти го демонстрирам с пример за близост(латински-гръцки-български !) при/между такива древни(антични !) думи, като: Оракул, Сибила, Орис и Пития ?!
- Ще обясня на Вулгарос от поста си "16. анонимен" (!) където го иронизирах: Какво би следвало да означава ? - по логиката на късните редакции(от 3-и ВС !) на гръцки език Нейма му ? - ЗАЩОТО "phallоs-penis”, в по-старо изписване и значение, е било нещо съвсем ДРУГО ?! - по-скоро е означавало потентност, плодородие ?!

- Съжалявам за грозната шега Вулгарис !! :((
цитирай
30. leonleonovpom - Безусловно си прав, Гет! Няма ...
23.09.2013 17:18
Безусловно си прав, Гет!
Няма по-силна омраза от тази между близки и роднини!
цитирай
31. bven - Тежко е да имаш здравословни проблеми - затова е много важно всеки от нас
14.10.2013 21:37
да има поне една техника за самолечение.
Поздрави!
цитирай
32. leonleonovpom - Благодаря Татяна, дъщерята е фен на ...
14.10.2013 22:26
Благодаря Татяна, дъщерята е фен на самолечението, но в случая се наложи да потърсим помощ
Оказа се, че нещата са на нивото на останалите в държавата ни сега.
Да можеха великите ни царе/ и крал има между тях /да ни видят хала!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom
Категория: История
Прочетен: 1016360
Постинги: 84
Коментари: 2355
Гласове: 7087
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031